عبدالله در دیدار با خانواده ناکامورا / افغانستان یک خدمتگزار واقعی را از دست داد

© @Dr.AbdullahAbdullahعبدالله در دیدار با خانواده ناکامورا / افغانستان یک خدمتگار واقعی را از دست داد
عبدالله در دیدار با خانواده ناکامورا / افغانستان یک خدمتگار واقعی را از دست داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی حکومت در دیدار با خانواده تتسو ناکامورا در کابل می گوید، با ترور این مددکار، مردم افغانستان یک خدمت‌گزار واقعی‌ و دوست وفادارش را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه منتشره از سوی ریاست اجراییه، عبدالله عبدالله، بعد از ظهر امروز(شنبه، 16 قوس) با حضور در سفارت جاپان در کابل، به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان، با خانواده داکتر تتسو ناکامورا و مردم جاپان، ابراز همدردی کرده است.

وی در این دیدار گفته است که ترور داکتر ناکامورا باعث اندوه میلیون‌ها شهروند افغانستان شده و مردم از خدمات او قدردانی می‌کنند.

رییس اجرایی حکومت افزوده است که ناکامورا یک شخصیت استثنایی بود و تاریخ افغانستان او را به عنوان یک چهره خیر و خدمت‌گزار، به خاطر خواهد داشت.

وی تاکید کرده که ناکامورا روی پروژه‌ها و برنامه‌هایی کار می‌کرد که تأثیر مستقیم برروضعیت مردم داشت و مردم افغانستان به ویژه باشندگان ولایت ننگرهار، از کارکردها و زحماتش راضی و ممنون هستند.

ناکامورا درگذشت / افغانستان دوست ارزشمندی را از دست داد - اسپوتنیک افغانستان
ناکامورا درگذشت / افغانستان دوست ارزشمندی را از دست داد

عبدالله اضافه کرده که ناکامورا به خاطر کارهای ماندگار و از خودگذری و قربانی‌اش، در قلب مردم افغانستان جاویدان خواهد ماند و عاملین ترور او بدخواهان افغانستان بوده اند.

همچنان در این دیدار دختر داکتر ناکامورا، مراتب همدردی خود را به خاطر جان باختن ۵ شهروند افغانستان در ترور پدرش ابراز کرده و گفته است که کار ناکامورا بدون حمایت مردم افغانستان میسر نبوده است.

داکتر تتسو ناکامورا، رئیس موسسه «PMS» صبح روز چهارشنبه(13قوس) در حمله مردان مسلح بر موتر حامل اش در ناحیه اول شهر جلال آباد زخمی شد، و پس از آن در اثر زخم های شدید جان داد.

در این رویداد ۵ همکار ناکامورا نیز کشته شدند.

ترور ناکامورا با واکنش های گسترده در میان شهروندان افغانستان روبرو شده و آن ها به یاد او، در چندین شهر شمع افروزی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала