کمک 52.5 میلیون دالری بانک جهانی برای پروژه گاز افغانستان

© AFP 2023 / Tim Sloan کمک 52.5 میلیون دالری بانک جهانی برای پروژه گاز افغانستان
 کمک 52.5 میلیون دالری بانک جهانی برای پروژه گاز افغانستان     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک جهانی می گوید که یک بسته کمک 52.5 میلیون دلاری را برای حمایت از پروژه‌ گاز افغانستان فراهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، بانک جهانی امروز چهارشنبه (6 قوس) با نشر یک اعلامیه گفته است که این کمک 52.5 میلیون دالری برای فراهم ‌کردن دوام‌دار گاز طبیعی برای دستگاه‌های تولید برق در مناطق شمال افغانستان است.

هنری کرالی، رییس دفتر این بانک در افغانستان گفته است: "با سرمایه‌گذاری روی زیربنا‌های تولید گاز و ایجاد تهداب قوی و پایدار حقوقی و اداری برای سکتور گاز، توقع می‌رود این پروژه در آینده‌ نزدیک در میزان تولید و افزایش دسترسی مردم به انرژی برق در افغانستان، که در حال حاضر بسیار کم است، بهبود قابل ملاحظه‌ای به وجود آورد و همچنان نقشی مطلوب را در کاهش فقر ایفا کند".

 قروض افغانستان بیش از یک میلیارد دالر است - اسپوتنیک افغانستان
قروض افغانستان بیش از یک میلیارد دالر است

این بانک در اعلامیه خود افزوده است که حمایت از روند تولید گاز از منابع داخلی و استفاده‌ درست از آن در تولید انرژی برق، در درازمدت سبب افزایش دسترسی پایدار مردم افغانستان به انرژی برق می‌شود، و نیز صنعت‌کاران و تاجران را قادر می‌سازد تا دامنه‌ کارشان را توسعه داده و زمینه‌های اشتغال‌زایی را برای افغان‌ها مساعد سازند.

بانک جهانی تاکید کرده که پروژه‌ گاز افغانستان کمک‌های مالی و فنی را به‌گونه‌ مستقیم در بخش‌های احداث، بهره ‌برداری و حفظ و مراقبت خط لوله گاز شبرغان، مزارشریف و نیز تاسیس یک کارخانه تصفیه‌ سلفر و دیگر آلوده‌کننده‌های هوا از گاز طبیعی فراهم می‌کند.

پیش از این نیز بانک جهانی در 20 میزان سال روان یک بسته کمک 98.8 میلیون دالری را در بخش انرژی افغانستان اعلام کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала