چین در خصوص میزبانی نشست صلح افغانستان توافق کرد

© AP Photo / Aaron Favila چین در خصوص میزبانی نشست صلح افغانستان توافق کرد
 چین در خصوص میزبانی نشست صلح افغانستان توافق کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری گفت که تاریخ این نشست از سوی حکومت چین اعلام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اشرف غنی، رییس جمهور روز سه شنبه (۱۴عقرب) در یگ گفت‌وگوی تیلفونی با وزیر خارجه چین، در باره نشستی که قرار است بیجنگ در باره صلح افغانستان میزبانی کند به توافق رسیدند.

ریاست جمهوری می‌گوید که قرار است این نشست در آینده بسیار نزدیک برگذار شود و کابل و بیجنگ در این باره کار می‌کنند.

قرار است که در این نشست یک هیات دوازده نفری طالبان با هیاتی که از سوی کابل فرستاده می‌شود در بارۀ صلح افغانستان رای‌زنی کنند.

 طالبان خبر سفر ملا برادر معاون این گروه به چین را رد کردند  - اسپوتنیک افغانستان
طالبان خبر سفر ملا برادر معاون این گروه به چین را رد کردند

صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور، گفت: «عنقریب این نشست شاید برگذار شود و تاریخ این نشست را قرار است که کشور چین اعلام بکند و حکومت افغانستان هم فهرستی از اشتراک کننده‌گان را قرار است که به زودی با حکومت چین شریک بسازد».

اکنون یکی از بحث‌های مهم در کابل، چگونگی گزینش یک هیات برای شرکت در این نشست است، رهبر شورای نجات افغانستان از جنجال‌های گزینش این هیات پرده بر می‌دارد.

سید اکبر آغا، رهبر شورای نجات افغانستان، گفت: «حالا ما خبر هستیم که حکومت و حامد کرزی در باره تهیه لیست با هم کنار نمی‌آیند، یک طرف یک لیست را می‌سازد و طرف دیگر لیست دیگری را می‌سازد که در این نشست شرکت کنند و این کار به صلح کمک نمی‌کند».

پیش از این هم ارگ هم وزارت دولت در امور صلح، گفته بودند که هیئت برای شرکت در نشست بیجنگ همه شمول اند. اما شرکت کننده‌گان در این نشست و تعداد آنها جزئیات ارایه نمی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала