دیدار اشرف غنی با رهبران منطقه

© ارگ ریاست جمهوریدیدار اشرف غنی با رهبران منطقه
دیدار اشرف غنی با رهبران منطقه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در حاشیه هجدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک با رهبران منطقه دیدار و درباره روند گفت و گوهای صلح بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، در حاشیه هجدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک، شام دیروز با مهاتیر محمد صدراعظم مالیزیا، موپاواراپو وینکیا نایدو معاون رئیس جمهور هند، صباح الخالد الصباح معاون صدراعظم و وزیر خارجه کویت، عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

اشتراک اشرف غنی در مراسم سران کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک  - اسپوتنیک افغانستان
اشتراک اشرف غنی در مراسم سران کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک

در این دیدار رئیس جمهور افغانستان روی گسترش روابط، انکشاف اقتصادی و پروسه صلح، با رهبران منطقه این کشورها بحث و تبادل نظر نمودند.

در این دیدار معاون رئیس جمهور هند برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری را به رئیس جمهور و مردم افغانستان تبریک گفت و ابراز امیدواری نمود که نتایج این انتخابات منجر به تامین صلح و ثبات در افغانستان گردد. وی همچنان افزود، که هند از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان حمایت می کند.

همچنان در دیدار دیگر، معاون نخست وزیر کویت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به رئیس جمهور و مردم افغانستان تبریک گفت و از تلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان که با وجود تهدیدهای زیاد، توانستند امنیت انتخابات را تامین کنند.

اشرف غنی در دیداری که با رئیس جمهور پاکستان داشت، رئیس جمهور این کشور گفت، که از رسیدن حکومت افغانستان و مردم افغانستان به صلح پشتیبانی می کند و صلح در افغانستان برای پاکستان مهم است.

سپس رئیس جمهور افغانستان گفت، که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به شکل جدی با تروریزم مبارزه می کند و گروه های تروریستی داعش و طالبان را در مناطق مرزی خط دیورند از بین برده است و از رئیس جمهور این کشور خواست که آنها نیز این کار را انجام بدهند.

رئیس جمهور افغانستان افزود، که بدبختانه تا اکنون هم رهبران طالبان به طور آزاد در پاکستان به فعالیت های شان ادامه می دهند.

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز پنجشنبه 2 حمل جهت اشتراک و سخنرانی در نشست سران کشور های عضو جنبش عدم انسلاک، به شهر باکو، مرکز آذربایجان رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала