هسته گذاری داعش در کوهستانات سرپل

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام ها در ولایت سرپل از جابجا شدن خانواده های خارجی داعش در کوهستانات این ولایت خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "روزنامه اطلاعات" مقام های محلی ولایت سرپل می گویند که بیش از 40 خانواده خارجی داعش در ولسوالی کوهستانات این ولایت جابجاه شده اند.

ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل امروز چهارشنبه(1عقرب) به رسانه های خبری گفت: "بر اساس گزارشات کشفی و استخباراتی که برای ما رسیده است، بیش از چهل خانواده خارجی به تازگی در ولسوالی کوهستانات این ولایت جابجا شده اند".

افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا

امانی افزود: “هنوز به صورت دقیق از هدف جابجایی این خانواده های خارجی در این ولسوالی جزییاتی در دست نیست، اما به احتمال زیاد که این ها در تلاش هسته گذاری گروه داعش در ولسوالی کوهستانات هستند”.

او تصریح کرد که هنوز مشخص نشده است که این خانواده ها تبعه کدام کشور ها است، اما از کشورهای همسایه وارد افغانستان شده اند.

سخنگوی والی سرپل گفت: "برای ما گزارش شده که این خانواده ها مفکوره و روش داعش را دارند و هنوز گزارش های بیشتر در این مورد به دست ما نرسیده است".

پیش از این نیز گزارش هایی وجود داشت که شماری از مراکز آموزشی گروه تروریستی داعش در ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل وجود دارد.

این در حالی است که شاخه خراسان گروه تروریستی داعش در شماری از ولایت های افغانستان به خصوص ولایت های کنر و ننگرهار فعالیت گسترده دارد. فعالیت این شاخه در ولایت جوزجان در همسایگی ولایت سرپل، سال گذشته و به دنبال حملات گسترده طالبان از بین رفته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала