معاون ویژه نخست وزیر پاکستان: عمران خان با نمایندگان طالبان دیدار نکرده

© Photo / Facebook/SHQمعاون ویژه نخست وزیر پاکستان: عمران خان با نمایندگان طالبان دیدار نکرده
معاون ویژه نخست وزیر پاکستان: عمران خان با نمایندگان طالبان دیدار نکرده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان گروه طالبان (ممنوع در روسیه) با نخست وزیر پاکستان دیدار نکرده اند.
آیا عمران خان با نمایندگان طالبان دیدار کرده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا عمران خان با نمایندگان طالبان دیدار کرده است؟

به گزارش اسپوتنیک، فردوس عاشق اعوان دستیار ویژه عمران خان نخست وزیر پاکستان برای اطلاع رسانی نوشت: عمران خان با نمایندگان گروه طالبان دیدار نکرده است.

عاشق اعوان در تویترش نوشت:- "هیچ جلسه‌ای بین نخست وزیر و هیأت [طالبان] وجود نداشته است".

او نوشت: بنابراین این اطلاعات که در روز جمعه در شماری از روزنامه های پاکستان منتشر شده را رد می کنیم.

اعوان افزود:- "دیدار هیئت طالبان با وزیر امور خارجه [پاکستان ، شاه محمود قریشی] یک امر خوب برای روند آشتی است، این رویداد گواه این است، که پاکستان همیشه نقش سازنده ای در ایجاد یک محیط توانمند برای صلح در کل منطقه داشته است. .

اوایل روز جمعه، برخی رسانه های پاکستانی با استناد به یک منبع ناشناس، ادعا کردند که جلسه‌ای میان نمایندگان جنبش طالبان و نخست وزیر این کشور در روز پنجشنبه برگزار شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد، که هیات طالبان در اسلام آباد با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه دیدار کرده و در مورد از سرگیری روند صلح در افغانستان گفتگو کردند.

یادآوری می کنیم، که در پاییز سال 2018، ایالات متحده تقریباً مذاکرات صلح جدا از طالبان را آغاز کرد. دولت کابل در آنها شرکت نداشت و تنها از نتایج پس از دیدار مطلع شد. به دنبال نه دور دیدار زلمی خلیلزادفرستاده ویژه ایالات متحده برای افغانستان با نمایندگان طالبان، در اوایل سپتامبر سال 2019 دستیابی به یک توافق اساسی صلح با طالبان را تأیید کرد، از جمله موارد مهم و اساسی آن بیرون شدن بیش از 5000 سرباز امریکایی از افغانستان بود. با این وجود، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا از لغو یك نشست پنهانی آماده شده با اشرف غنی همتای افغانستانی و رهبران طالبان در محل اقامت خود در کمپ دیوید خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала