میزبانی پاکستان از نمایندگان طالبان و امریکا / آیا مذاکرات ازسرگفته خواهد شد؟

© Photoشکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به گروه طالبان و آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که به احتمال قوی مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان به زودی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که 9 دور گفت‌وگوهای امریکا و طالبان بدون دستاورد و بطور یکجانبه توسط ترامپ متوقف شد، پاکستان برای احیای مذاکرات امروز از نماینده ایالات متحده و هیئت طالبان میزبانی می‌کند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته است، ملا برادر معاون این گروه در راس یک هیئت بلند پایه طالبان به دعوت رسمی دولت پاکستان، امروز چهارشنبه (10 میزان) وارد اسلام‌آباد می‌شود.

درهمین حال تلویزیون "آی آر وای نیوز" پاکستان گزارش داده که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز در راس یک هیئت بلند پایه امریکایی وارد اسلام‌آباد شده است.

 ارگ به سفر هیئت طالبان به پاکستان واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
ارگ به سفر هیئت طالبان به پاکستان واکنش نشان داد

گفتنی است که این چهارمین سفر خارجی هیئت طالبان پس از لغو یکطرفه مذاکرات آمریکا و طالبان توسط ترامپ است و این گروه پیش از این ابتدا به روسیه سپس به ایران و پس از آن نیز به چین سفر کرد.

«نظر محمد مطمئن» آگاه امور طالبان نیز در توئیتی نوشت که هیئت طالبان دوحه را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرده و قرار است با «عمران خان» نخست وزیر، مقامات وزارت خارجه و دیگر مقامات ارشد پاکستانی دیدار کند.

براساس گزارش‌ها، آقای خلیل‌زاد در جریان سفرش به اسلام‌آباد با مقام‌های بلندپایه نظامی و و ملکی پاکستان درباره روند صلح افغانستان و پیشرفت‌های این روند گفتگو خواهد کرد.

اما سوال اساسی این است که سفر همزمان زلمی خلیل‌زاد و رهبری سیاسی گروه طالبان به پاکستان به معنی از سرگیری مذاکرات صلح می‌باشد.

اما حکومت افغانستان تاکید می‌کند هیچ گفتگویی صلحی بدون رهبری و مالکیت حکومت افغانستان نتیجه بخش نخواهد بود.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در این باره گفته است:" صلح اولویت ما است اما صلحی که به رهبری و مالکیت دولت افغانستان به پیش برده شود، منجر به تامین صلح پایدار و با عزت در افغانستان می‌گردد.

درپروسه‌ی صلحی که دولت افغانستان مالکیت و رهبری آنرا نداشته باشد، هیچ گونه پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود. صلح؛از خواست های عمده‌ی مردم افغانستان است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала