شادباد سفارت امریکا در پایان انتخابات: تا اعلان نتایج آرامش را حفظ کنید

© Sputnik / Firooz Mashoofشادباد سفارت امریکا در پایان انتخابات: تا اعلان نتایج آرامش را حفظ کنید
شادباد سفارت امریکا در پایان انتخابات: تا اعلان نتایج آرامش را حفظ کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت امریکا در یک پیام تویتری از همه ای طرف‌ها تقاضا کرده که تا اعلام نتایج انتخابات، آرامش را حفظ کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، همزمان با پایان روند رأی‌دهی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، سفارت امریکا در کابل برگزاری این انتخابات را برای مردم افغانستان شادباد گفته است. این سفارت در یک پیام تویتری از همه ای طرف‌ها تقاضا کرده که تا اعلام نتایج انتخابات، آرامش را حفظ کرده و به تعهدات‌شان به اصول و قوانین افغانستان احترام بگذارند.

اشرف غنی: کمیسیون شکایات انتخاباتی همه شکایت‌ها را جدی بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
‏اشرف غنی: کمیسیون شکایات انتخاباتی همه شکایت‌ها را جدی بگیرد

در این پیام تویتری آمده است:- "تبریک به شهروندان افغانستان که با وجود تهدیدات و چالش‌ها قوی ظاهر شدند تا از حق دموکراتیک‌شان برای رأی‌دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان استفاده کنند. در زمانی که مسئولان کمیسیون انتخابات نتایج را بررسی می‌کنند، ما خواستار حفظ آرامش هستیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا به تعهدات‌شان به اصول و قوانین افغانستان احترام بگذارند".

سفارت امریکا در کابل صبح امروز اعلام کرده بود که در کنار همه رأی‌دهندگانی که در سراسر افغانستان برای تقویت دموکراسی در مواجهه با تهدیدات و مشکلات پای صندوق‌های رأی می‌روند، می‌ایستد.

در یک پیام تویتری این سفارت آمده بود، که از رأی‌دهنگان شهروندان افغانستان پشتیبانی می‌کند. این سفارت همچنان گفته بود:- "رأی شهروندان قدرت آنان است".

سفارت امریکا در کابل پیشتر از موارد بی‌شمار شکایت‌های مربوط به امنیت، عدم وجود فرصت‌های برابر و تقلب در انتخابات پیشرو ابراز ناراحتی کرده بود.

پیش از این، این سفارت روز دوشنبه (۱ میزان) از همه ای نهادهای انتخاباتی و امنیتی افغانستان خواسته بود تا تمامی تدابیر ممکن برای اطمینان از یک انتخابات امن و شفاف را اتخاذ کنند، انتخاباتی که به گفته‌ی این سفارت برای مردم افغانستان اعتبار داشته باشد.

یادآوری می کنیم، که انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان روز (شنبه، ۶ میزان) در سایه‌ی تهدیدات بلند امنیتی برگزار شد.

گروه طالبان پیشتر اعلام کرده بود که همه ای مراکز و محلات رأی‌دهی را آماج حملات نظامی قرار می‌دهد. با این وجود تدابیر شدید امنیتی در سراسر کشور به‌خاطر برگزاری انتخابات شفاف در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала