واکنش سفیر ایران در کابل به مشارکت مردم در انتخابات افغانستان

© کریم واکنش سفیر ایران به میزان مشارکت مردم در انتخابات افغانستان
 واکنش سفیر ایران به میزان مشارکت مردم در انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایران در کابل می گوید در تاریخ معاصر افغانستان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی در این کشور برگزار می‌شود که تهدیدات امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل ابراز امیدواری کرد که مشارکت خوب مردم افغانستان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نمادی از مردم سالاری این کشور بوده و ساختار نظام در افغانستان را تضمین خواهد کرد.

محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در کابل در حاشیه بازدید از مراکز رای‌گیری در کشور که طی آن از سفارت خانه‌های خارجی برای بازدید دعوت به عمل آمده بود، اظهار داشت:‌ در تاریخ معاصر افغانستان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی در این کشور برگزار می‌شود که تهدیدات امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

این دیپلمات ایران خاطرنشان کرد:‌علی رغم این تهدیدات امنیتی، امیدواریم مشارکت خوب مردم را شاهد باشیم و درواقع این مشارکت نمادی از مردم سالاری جمهوری اسلامی افغانستان خواهد بود و به گونه‌ای ساختار نظام در این کشور را تضمین خواهد کرد.

براساس این گزارش، نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از 7 صبح امروز به وقت افغانستان در شرایطی در حال برگزاری است که برخی از رسانه‌ها تهدیدات اعلام شده را از جمله دلایل مشارکت کم رنگ مردم دانسته‌اند.

همچنین رقبای انتخاباتی نیز به طور مکرر یکدیگر را متهم به تقلب می کنند در حالی که کمیسیون‌های انتخاباتی از روند خوب برگزاری انتخابات گزارش داده و معتقدند تخلف گسترده‌ای گزارش نشده است.  ضمن این که سازمان های بین‌المللی نیز ایرادات جدی به برگزاری انتخابات وارد نکرده‌اند و تنها رقبا هستند که علیه یکدیگر صحبت می‌کنند.  

لازم به ذکر است با توجه به این‌که انتخابات بیومتریک در افغانستان انجام می‌شود، نتیجه اولیه آراء باید تا فردا منتشر شده و نتیجه نهایی نیز تا سه هفته دیگر اعلام می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала