حکمتیار با تذکره بدون برچسب رأی داد + عکس

© Sputnik / JAKحکمتیار
حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که با تذکره بدون برچسب رأی داده است.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار پس از حضور در یک مرکز رای‌دهی گفته است، بدون آن‌که تذکره‌اش استیکر داشته باشد، توانسته رای بدهد.

از سویی هم امرالله صالح، معاون تکت انتخاباتی دولت‌ساز امروز به دلیل سوختن تذکره‌اش در حمله انتحاری بر دفتر او، نتوانسته رای دهد.

این در حالی است که مطابق طرزالعمل انتخاباتی، کسی که تذکره‌اش فاقد استیکر رأی‌دهی باشد، نمی‌تواند رای دهد.

از سویی هم امرالله صالح، معاون تکت انتخاباتی دولت‌ساز امروز به دلیل سوختن تذکره‌اش در حمله انتحاری بر دفتر او، نتوانسته رای دهد.

حکمتیار با تذکره بدون برچسب رأی داد. این در حالی است که مطابق طرزالعمل انتخاباتی، کسی که تذکره‌اش فاقد استیکر رأی‌دهی باشد، نمی‌تواند رای دهد.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری کشور از ساعت 7:00 صبح امروز در سراسر کشور آغاز شده و تا ساعت 4 بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

این انتخابات در نزدیک به 5 هزار مرکز رای دهی در 34 ولایت کشور برگزار می‌شود. بر اساس معلومات کمیسیون انتخابات، نزدیک به 10 میلیون نفر واجدالشرایط رای دهی در این انتخابات شناخته شده‌اند.

تدابیر شدید امنیتی در سراسر کشور روی دست گرفته شده و نهادهای امنیتی و دفاعی گفته اند که بیش از 72 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت انتخابات، در مراکز رای دهی گماشته شده اند.

18 نفر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نامزد هستند اما در روزهای اخیر، 4 تن از این نامزدان از رقابت انصراف داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала