تیفا: والی‌ها به تیم مشخص در انتخابات کار می کنند

© Sputnik / JAK / JAKتیفا: والی‌ها به تیم مشخص در انتخابات کار می کنند
تیفا: والی‌ها به تیم مشخص در انتخابات کار می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روز تا برگزاری انتخابات باقی مانده است، نگرانی در این مورد که والی‌ها به دستور داده شده برای تیم مشخص در انتخابات، افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتیک، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) یک در نشت خبرگزای تخطی ها در دوران پیکارهای انتخاباتی، عدم ارایه گزارش مصارف از سوی نامزدان و مداخله مسئولان دولتی در انتخابات گزارش ارایه کرد.

انتخابات افغانستان میان بمب و آتش - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات افغانستان میان بمب و آتش

رئیس تیفا گفت، بربنیاد یافته‌های به شماری از والی های دستور داده شده که برای تیم مشخصی در انتخابات کار کنند و حتا برای آنان گفته شده است که چه مقداری رای را برای نامزد مشخص جمع کنند.

او افزود: در اکثریت ولایت‌ها متأسفانه والی‌ها برای شان هدایت داده شده که زمینه‌‎سازی کنند برای انتخابات و به نفع تیم‌های مشخص کار کنند.... یک ولایت را می‌شود بگویم، ولایت دایکندی است؛ همین طور در ولایت دیگر هم هدایت داده شده که باید به نفع تیم مشخص کار صورت بگیرد. یکی از ولایت‌ها، باز هم تأکید می‌کنم، ولایت پکتیا است. برایش [والی] هدایت داده شده .... که باید ۳۵۰هزار رأی بدست بیاید و به والی از تکت مشخص پیام داده شده که باید ۳۵۰ هزار رأی جمع کند.

موضوع دیگر که این نهاد ابراز نگرانی می کند از اختصاص بیشتر مرکز راهی دهی در مناطقی که میزان رای کمتری دارند، می باشد.

او می افزاید: در پل علم در لیسۀ عمر فاروق در انتخابات پارلمانی ۱۳۹۷ در ۱۳محل رأی‌دهی به تعداد ۱۱۸۱رأی استفاده شده، اما در این دور در انتخابات ریاست‌جمهوری به ۳۷ محل افزایش داده شده‌است و تعداد رآی که در نظر گرفته شده ۱۳۶۰۰ برگه اختصاص داده شده به مرکز لیسه عمر فاروق.

فردا ششم میزان قرار است که انتخابات ریاست جمهوری در سراسری کشور برگزار شود، پیکار های انتخاباتی شب گذشته پایان یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала