خلیلزاد با سرگئی لاوروف در نیویورک دیدار می‌کند

© Photo / EK / EKخلیلزاد با سرگئی لاوروف در نیویورک دیدار می‌کند
خلیلزاد با سرگئی لاوروف در نیویورک دیدار می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به اسپوتنیک گفت که امروز با وزیر خارجه روسیه دیدار می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژۀ وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که امروز با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار خواهد کرد.

زلمی خلیلزاد برای توضیحات در باره مذاکرات صلح به کنگره احضار شد - اسپوتنیک افغانستان
زلمی خلیلزاد برای توضیحات در باره مذاکرات صلح به کنگره احضار شد

آقای خلیلزاد در پاسخ به سوال که چه وقت با وزیر امور خارجه روسیه یا اعضای هیئت روسی دیدار خواهد کرد گفت: فکر می‌کنم امروز با ایشان دیدار خواهیم کرد.

از سال 2001 میلادی امریکا با متحدانش مبازرات خود را در افغانستان علیه گروه طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر از جمله داعش* آغاز کرد. در این مدت حدود 1.9 سرباز نظامی امریکایی و متخصصان غیرنظامی در افغانستان کشته شدند. جنگ افغانستان طولانی ترین جنگ برای امریکا در تاریخ کشورش شمرده می‌شود.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز شنبه اعلام کرد که گفتگوهای صلح با رهبران طالبان را لغو کرده است.

به گفتۀ او این تصمیم پس از آن گرفته شده که طالبان مسوولیت حملۀ هفته گذشته در کابل که منجر به مرگ یک سرباز امریکایی و 11 تن دیگر شد را بر عهده گرفته است.

آقای ترامپ در پیامی توییتری نوشت که قصد داشته روز یکشنبه در کمپ دیوید و در جریان یک نشست محرمانه، با رهبران اصلی طالبان همچنان رئیس‌جمهور افغانستان گفتگو کند اما پس از آنکه طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفت، بسرعت این دیدار محرمانه را لغو و گفتگوهای صلح را متوقف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала