اطمینان وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان از تأمین امنیت انتخابات

© Photo / IEC / IECاطمینان وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان از تأمین امنیت انتخابات
اطمینان وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان از تأمین امنیت انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان اطمینان می‌دهند، که امنیت مرکزهای رأی‌دهی را تأمین خواهند کرد.
 ناتو نیروهای افغانستان را در امنیت انتخابات کمک می نماید - اسپوتنیک افغانستان
ناتو نیروهای افغانستان را در امنیت انتخابات کمک می نماید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، چند روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، وزارت‌های دفاع و داخله این کشور اطمینان می‌دهند، که امنیت مرکزهای رأی‌دهی را تأمین خواهند کرد.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، تا هفت روز دیگر – ششم میزان – در این کشور برگزار شود.

یاسین ضیا، معاون وزارت دفاع ملی که همراه با مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله و جنرال سکات میلر فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان روز پنج‌شنبه (۲۸سنبله) به ولایت کندز رفته‌‎ بود، دربارۀ آمادگی‌های نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت انتخابات گفت:- "ما نشست خوبی را در پیوند به موضوعات انتخابات، تأمین امنیت انتخابات و تأمین [امنیت] کمپاین‌های انتخاباتی در حوزه شمال شرق داشتیم... تا کنون مطابق تقسیم اوقات زمان‌بندی کمیسیون مستقل انتخابات مسایل به خوبی به پیش می‌رود".

در همین حال، کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌است که از ۵۳۷۳ مرکز رأی‌دهی در روز انتخابات، ۴۳۱ مرکز آن بدلیل تهدیدهای امنیتی بسته خواهند ماند.

در بادغیس ۳۱مرکز، در بدخشان  ۲۹مرکز، در بلخ ۸۹ مرکز، در بغلان ۱۲مرکز، در تخار ۱۴مرکز، در جوزجان ۷ مرکز، در سرپل ۱۱مرکز، در سمنگان ۲۰مرکز، در غور  ۶۶ مرکز، در فاریاب ۴۶مرکز، در فراه ۱۱مرکز، در کاپیسا ۳مرکز، در کندز ۷ مرکز، در کندهار ۵ مرکز، در نورستان ۲۰مرکز، در هرات ۲۹ مرکز و در وردک ۳۱ مرکز رأی‌دهی بسته خواهند ماند.

بربنیاد این آمارها، دیده می‌شود که بسیاری از این مرکزها در بخش‌های شمال و شمال‌شرق کشور بسته خواهند ماند – بخش‌هایی که اخیرأ گواه حضور طالبان است.

گروۀ طالبان، در یک ماه اخیر بر ولایت‌های کندز، بدخشان، تخار و بغلان حمله‌هایی را راه اندازی کردند.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله افغانستان می‌گوید، که اکنون نیروهای امنیتی بخش‌هایی زیادی را در شمال‌شرق کشور از دست طالبان پس گرفتند و تلفات سنگین به این گروه وارد کردند.

او در این باره گفت:- "طالبان پس از این‌که تلفات سنگینی را در شمال‌شرق متقبل شدند و در ولایت بدخشان ساحات وسیع را از دست دادند، دیگر چاره‌یی نداشتند به جز از این‌که بالای تأسیسات عام‌المنفعه عملیات خودرا انجام دهند و مردم را متضرر سازند".

اشارۀ آقای ضیا به قطع سیم‌های برق در ولایت بغلان است که از روز یک‌شنبۀ هفتۀ گذشته تاکنون قطع استند و ولایت‌های کابل و ده ولایت دیگر با کم‌برقی مواجه اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала