نامزدان ریاست جمهوری افغانستان: کمیسیون مستقل انتخابات و دولت برای انتخابات آماده نیستند

© Photo / HA / HAنامزدان ریاست جمهوری افغانستان: کمیسیون مستقل انتخابات و دولت برای انتخابات آماده نیستند
نامزدان ریاست جمهوری افغانستان: کمیسیون مستقل انتخابات و دولت برای انتخابات آماده نیستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از احتمال به تاخیر افتادن انتخابات ماه میزان سال روان خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گروهی از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه گفتند، که دولت افغانستان و کمیسیون مستقل انتخابات برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور، طوری که پیش بینی شده بود، برای 6 میزان سال روان خورشیدی ( 28 سپتامبر ) آماده نیستند.

آنها از رهبران دولت وحدت ملی و نخبگان سیاسی این کشور خواستند تا در این باره تصمیمی یکپارچه بگیرند.

شیدا محمد ابدالی گفت: مذاکرات صلح و ناامنی بر تدارکات انتخابات ریاست جمهوری تأثیر گذاشته است.

تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط ۷۲ هزار نظامی - اسپوتنیک افغانستان
تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط ۷۲ هزار نظامی

او درباره انتخابات گفت:- "تنها چند روز مانده به انتخابات. انتظار می رفت که انتخابات پس از صلح برگزار شود ، اما امروز می بینیم که هیچ آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در دو هفته آینده وجود ندارد".

ابدالی گفت:- "نیاز به یک«نشست ملی» برای ارزیابی وضعیت کنونی با همکاری جامعه جهانی است، که در آن [رهبران] دولت و سیاستمداران بیرون از دولت باشند".

در این باره طلوع نیوز با چهار نامزد مصاحبه کرده است، که آنها گفته اند که نیاز به یک انتخابات شفاف و عادلانه است، چون در غیر این صورت بحران دیگری در کشور به وجود خواهد آمد.

محمد ابراهیم الکوزی یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته است، که ما می خواهیم انتخابات شفاف انجام دهیم. ما می خواهیم انتخابات عادلانه برگزار کنیم. امنیت باید تضمین شود و جامعه بین المللی باید اطمینان دهد.

محمد حکیم تورسن یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان می گوید: من می توانم به شما اطمینان دهم كه انتخابات به تعویق می افتد. نه دولت برای آن آماده است و نه کمیسیون انتخابات.

انتظار می رود شورای نامزدان ریاست جمهوری افغانستان، که 14 نامزد به عنوان اعضای آن حضور دارند، در هفته آینده موضع نهایی خود را درباره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند.

در همین حال، آمارهای کمیسیون مستقل انتخابات نشان می دهد که تقریباً نه میلیون نفر برای رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

یادآوری می کنیم، که هفده نامزد، از جمله اشرف غنی و عبدالله عبدالله، در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان شرکت می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала