هشدار سناتور امریکایی از احتمال تکرار 11 سپتامبر درصورت خروج امریکا از افغانستان

© AP Photo / Jacquelyn Martinهشدار سناتور امریکایی از احتمال تکرار 11 سپتامبر درصورت خروج امریکا از افغانستان
هشدار سناتور امریکایی از احتمال تکرار 11 سپتامبر درصورت خروج امریکا از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیندسی گراهام از مخالفان سرسخت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفته‌است که خروج امریکا از افغانستان سبب تکرار حملات 11 سپتامبر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه امریکایی بار دیگر در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی امریکا به آقای ترام هشدار داده که در نتیجه خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان، واشنتگن مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

آقای گراهام  روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که اگر نظامیان امریکایی از افغانستان خارج شوند، هیچ اعتمادی به گروه طالبان نیست که علیه داعش و القاعده مبارزه کند.

او افزود: «شما اگر از نهادهای استخباراتی بپرسید که بعد از خروج کامل از افغانستان برای امریکا چه اتفاق می‌افتد؟ آن‌ها فوراً می‌گویند که پس از گذشت زمان حملات 11 سپتامبر تکرار می‌شود».

گزارش: سناریوی انکشاف اوضاع سیاسی در افغانستان بعد از خروج نیروهای امریکا و ناتو - اسپوتنیک افغانستان
گزارش: سناریوی انکشاف اوضاع سیاسی در افغانستان بعد از خروج نیروهای امریکا و ناتو

به‌باور این سناتور امریکایی، احتمال وقوع چنین حادثه‌ای‌ در چند دهه نه؛ بلکه در چند سال پس از خروج امریکا از افغانستان وجود دارد.

نماینده‌های امریکا و طالبان اکنون سرگرم انجام نهمین دور مذاکرات خود در دوحه قطر اند و به‌گزارش فاکس نیوز، امریکا می‌خواهد در توافقی از مجموع 14 هزار نیروی خود در افغانستان، 8600 تن آنان را در این کشور نگه دارد و باقی آن‌ها را خارج کند.

با این وجود، سناتور گراهام تاکید دارد که شمار سربازان امریکایی در افغانستان نباید از 8600 سرباز کمتر شود. به باور وی کمتر شدن این نیروها از این رقم، زنگ خطری برای امریکا خواهد بود.

لیندسی گراهام در مصاحبه خود افزود که دولت افغانستان با سهم‌داشتن طالبان پس از خروج، قادر به مبارزه با داعش و القاعده نخواهد بود.

او گفت که جنرال اسکات میلر؛ فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان به او گفته که شاخه خراسان داعش در افغانستان نیز تلاش می‌کند نیروهای امریکایی را هدف قرار دهد و چنین معلوم می‌شود که تجهیزات این گروه بیشتر از القاعده است.

او پیش از این اعلام کرده‌بود که در تلاش است تا لایحه‌ای را به کنگره امریکا ارائه کند که بربنیاد آن، وزرای دفاع و خارجه امریکا مکلف شوند که شمار نیروهای امریکایی را تا حدی کم نکنند که برای امنیت ملی امریکا خطرساز شود.

او در عین حال حضور نیروهای امریکایی را ضمانتی برای دفع حملات داعش و سرکوب این گروه در افغانستان خواند.

موضوع کاهش نیروهای خارجی بارها از سوی مقام‌های امریکایی مطرح شده و دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا نیز گفته که می‌خواهد تمام نیروهای امریکایی از افغانستان تا انتخابات 2020 امریکا از این کشور خارج شود. او همزمان گفته که نمی‌خواهد افغانستان به آزمایشگاه تروریزم مبدل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала