کمک 4.3 میلیون دالری دنمارک به افغانستان

CC0 / Pixabay / کمک 4.3 میلیون دالری دنمارک به افغانستان
کمک 4.3 میلیون دالری دنمارک به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور دنمارک برای تقویت مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرم‌های سنگین فساد اداری افغانستان 4.3 میلیون دالر کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال یک، سفارت دنمارک در کابل در ادامه کمک‌های کشورش به مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرم های سنگین فساد اداری این‌بار از کمک 4.3 میلیون دالری کشورش به این مرکز خبر می‌دهد.

پرچم دانمارک - اسپوتنیک افغانستان
پول های که دنمارک برای مکاتب افغانستان تخصیص داده بود، اختلاس شده اند

این سفارت با امضای تفاهمنامه‌ با دادستانی کل و همکاری برنامه‌ی توسعه‌ی سازمان ملل در افغانستان می‌خواهد که این پول برای بلند بردن ظرفیت کارمندان مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرم‌های سنگین فساد اداری بخاطر بررسی پرونده‌های پیچیده، وسایل فنی وهمچنان تامین امنیت این مرکز به مصرف برسد.

در این مراسم همچنان سفیر دنمارک، مبارزه با فساد اداری را یکی از پایه های مهم صلح پایدار در کشور می‌داند. اما می‌گوید که کشورش بر تداوم مردم سالاری در افغانستان باورمند است و ادعای طالبان مبنی بر نامشروع بودن نظام مردم‌سالار و جمهوریت نادرست است.

نیکولای پیترسن سفیر دنمارک در کابل گفت: «این ادعای طالبان نادرست است که می‌گویند نظام جمهوریت ومردم سالار غیرمشروع است. دنمارک شدیدن با ادعای طالبان مخالف است و ما به دموکراسی و نظام جمهوریت باورمند استیم».

دادستانی کل همچنان می‌گوید که با این کمک مالی دنمارک روند بررسی پرونده‌ها تسریع می‌شود و چگونگی دسترسی شهروندان به تامین عدالت سهل تر خواهد شد.

مرکز عدلی وقضایی مبارزه با جرم‌های سنگین فساد اداری به هدف رسیدگی به پرونده‌های بزرگ فساد اداری ایجاد شده اما انتقادهایی هم وجود دارد که این مرکز هرازگاهی با پرونده ها برخورد سیاسی نیز می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала