نگرانی نماینده سازمان ملل متحد درباره بهره گیری جنسی از زنان و ترویج فحشا در ارگ

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نگرانی نماینده سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در افغانستان، از اتهامات درباره بهره گیری جنسی از زنان و ترویج فحشا در ارگ ریاست جمهوری.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز،ریچارد بینت که امروز (یک‌شنبه، ۲۳سرطان) در «کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان» در کابل سخن می‌زد بر رسیده‌گی به این اتهام‌ها تأکید کرد.

او گفت: «اگر به آزار و اذیت در محیط کار، به‌گونۀ درست رسیده‌گی نشود، محیط کار ناامن می‌شود، بر شهرت حرفه‌یی نهاد اثر می‌گذارد، مانع بهره وری می‌شود و به‌گونه کلی، بر محیط کار، اثرهای منفی می‌گذارد. محیط کار امن، حق همه‌گان است، به شمول کارمندان و همکاران زن. یک محیط امن که دسترسی را به عدالت فراهم بسازد، انتظار هر شهروند افغانستان است، به شمول زنان آزار و اذیت دیده که با شکایت‌های شان، از شما کمک می‌خواهند

حدود یک ماه پیش حبیب الله احمدزی مشاور پیشین رئیس جمهور ادعا کرد که حلقه هایی در ارگ در بدل تقرر زنان در حکومت از آنان «رشوه جنسی» می گیرند.

محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
خواست اتمر برای بررسی "ترویج فحشا" در ارگ

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور این اتهامات را رد می کند، اما می گوید هر گاه چنین اتهامات ثابت شوند، متهمان باید زیر پیگرد عدلی و قضایی قرار بگیرند.

آقای دانش افزود: «کسانی به منظور اهداف کمپاینی و انتخاباتی و یا مخالفت‌های سیاسی و شخصی در هرموردی حق و ناحق به آدرس حکومت و رهبران حکومت و مخصوصأ شخص رییس‌جمهور دست به عقده گشایی می‌زنند، تا خود را پاک و طرفدار قانون نشان دهند و اذهان عامه را نسبت به تیم حکومت مخدوش سازند؛ اگر این افراد که خود مدت‌های زیادی را در حکومت بوده‌اند ویا هم اکنون هم در سفرۀ حکومت نشسته‌اند به خوبی می‌دانند که شخص رییس‌جمهور فعلی از همه آنان پاک‌تر است.»

آقای دانش اعتراف می کند که خشونت ها در برابر زنان با گذشت هر سال خطرناک تر و بیشتر شده اند: «هنوز هم در سطح کشور آن‌ چنان که لازم و شایسته است، زنان دسترسی به عدالت ندارند. هنوز هم فساد در مراجع تنفیذ قانون وجود دارد و هنوز هم فرهنگ معافیت دیده می‌شود.»

فاش شدن جزییات تازه از «درخواست رابطهٔ جنسی» در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
فاش شدن جزییات تازه از «درخواست رابطهٔ جنسی» در ارگ

کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان که برای چهار روز از سوی لوی سارنوالی برگزار شده است، در این کنفرانس سارنوالان 34 ولایت اشتراک شده اند تا با نهاد های مبارزه با خشونت در برار زنان هماهنگی بیشتر داشته باشد.

فرید حمیدی، لوی سارنوال در این نشست از قربانیان خشونت های جنسی خواست که برای تامین عدالت به نهاد عدلی قضایی مراجعه کنند: بخاطر داشتن اعتماد مردم افغانستان باصلاحیت با قدرت و باقاطعیت مستقلانه غیر سیاسی و بی طرف به این قضایا رسیده‌گی صورت می‌گیرد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала