صدمه 27 میلیون دالری به افغانستان از مسدود بودن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری

© Flickr / PhillipCطیاره
طیاره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هوانوردی ملکی کشور می گوید که مسدود ماندن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری افغانستان، در 4,5 ماه گذشته به غیر از مشکلات به شهرودان کشور، صدمه 27 میلیون دالری به عواید این وارد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه، محمد قاسم وفایی زاده، رئیس اداره هوانوردی ملکی در یک نشست خبری امضای در ارایه خدمات تفحص و نجات در کابل گفت، در سال 2,8 مسافر توسط شرکت های هوایی داخلی و خارجی از حریم هوایی افغانستان انتقال داده شده اند.

به گفته وی از دهلیزی هوای کشور 5 هزار 470 تن تولیدات داخلی افغانستان به کشور های مختلف منطقه و اروپایی انتقال داده شد، که تاثیرات بسیار مثبت به روی اقتصاد افغانستان داشته است.

وفایی‌زاده افزود، باتوجه به تقاضای موجود، ظرفیت در بخش هوانوردی ملکی برای انتقال کالا و تولیدات تجاری کافی نیست و همچنان قراگرفتن شرکت‌های هوایی افغانستان در لیست سیاه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۰ میلادی، فعالیت‌های این شرکت‌ها را در کشورهای منطقه محدود کرده است.

وی تأکید کرد، تا زمانی که بخش هوانوردی افغانستان تفتیش سازمان ایکاو را سپری نکند، نمی‌تواند از لیست سیاه اتحادیه اروپا خارج شود، با این وجود، اداره هوانوردی ملکی توانسته تاکنون ۷۰ درصد در زمینه پیشنهادات سازمان ایکاو پیشرفت داشته باشد.

رئیس اداره تاکید می کنید به زودی پروژه رادارهای مستقل افغانستان آغاز می شود که این رادارها قابلیت دفاعی ، سطح مصونیت و امنیت ترافیک هوایی ملکی را نیز تامین می کند.

وی از گشایش مسیرهای بدیل هوایی خبر داد و می گوید که در این قسمت بیش تر توجه خواهد شد تا در آینده مشکلی به میان نیاید.

پیش از مقامات پاکستانی در دیدار با مقامات افغانستان وعده داده بودند که فضای این کشور را به روی پروازهای افغانستان بازگشایی می شود، ولی تاکنون این کار انجام نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала