کرزی: رهبری روند صلح باید به دست افغان‌ها باشد

© Sputnik / P. Mamaghani کرزی: رهبری روند صلح باید به دست افغان‌ها باشد
کرزی: رهبری روند صلح باید به دست افغان‌ها باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان، در چین گفت که روند صلح افغانستان باید به مدیریت و مالکیت افغان‌ها به پیش برده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، در سخنرانی اش در هشتمین مجمع صلح که شهر پکن کشور چین برگزار شده بود،گفت که روند صلح افغانستان باید به مدیریت و مالکیت افغان‌ها به پیش برده شود.
کرزی اظهار داشت: "قراری‌که گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و امریکا وارد هفتمین دور خود شده است، شفافیت در این گفت‌وگوها می‌تواند باعث پیش‌رفت آن شود."
در همین حال، آقای کرزی افزوده است که طالبان و امریکا در این گفت‌وگوها پیشرفت‌های داشته اند، و من امیدوار استم که نتیجه این گفت‌وگوها منجر به صلح و ثبات دایمی در افغانستان شود.
گفت‌وگوهای طالبان و امریکا به منظور تامین صلح دایمی و رسیدن به یک توافق‌نامه، روی تضمین‌های ضد هراس افگنی از سوی طالبان، و خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاحال به پیش رفته است.
از سویی هم، آقای کرزی از تلاش‌ها برای آوردن صلح و نشست میان‌افغانی دوحه استقبال کرده است.
در مورد نقش طالبان در آینده افغانستان، آقای کرزی گفته است که ایالات متحده برای خروج از افغانستان آماده می‌شود، ما خواهان راه‌کاری استیم که بتواند برای طالبان اجازه دهد که در آینده سیاسی افغانستان دخیل باشند.
گفتنی است هشتمین مجمع جهانی صلح، به تاریخ ۸ و ۹ ماه جولای سال روان میلادی، در شهر پکن چین با همکاری دانشگاه تسینگهوا و موسسه امور خارجه چین برگزار شد، این نشست یک سمینار غیر حکومتی است که روی موضوعات امنیتی بین‌المللی تمرکز دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала