خلیل‌زاد: شش روز دور هفتم گفتگوها با طالبان سازنده بود

© Photo / EK / EKخلیل‌زاد: شش روز دور هفتم گفتگوها با طالبان سازنده بود
خلیل‌زاد: شش روز دور هفتم گفتگوها با طالبان سازنده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا، برای صلح افغانستان، شش روز دور هفتم گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان را پر دست‌آورد می‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، می‌گوید که ما در این دور گفت‌گوها روی چهار مورد، تضمین‌های ضد هراس افگنی، خروج نظامیان خارجی از افغانستان، گفت‌وگوهای میان‌افغانی و آتش‌بس فراگیر پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.

آقای خلیل‌زاد، می‌گوید که ما در این دور گفت‌گوها با طالبان روی چهار مورد، تضمین‌های ضد هراس افگنی، خروج نظامیان خارجی از افغانستان، گفت‌وگوهای میان‌افغانی و آتش‌بس فراگیر پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.

در همین حال، نماینده امریکا برای صلح افغانستان می‌افزاید که ما گفت‌وگوها را از بهر نشست میان‌افغانی دوحه، متوقف ساخته ایم چون این نشست را «یک نقطه عطف در روند صلح افغانستان می‌دانیم».

از سویی هم، آقای خلیل‌زاد تأکید می‌ورزد که با این همه هنوزهم کارهای مهمی قبل از رسیدن به توافق‌نامه صلح، برای انجام باقی مانده است، آقای خلیل‌زاد می‌افزاید که ما گفت‌وگوها دور هفتم را به تاریخ نهم ماه روان میلادی ازسر می‌گیریم.

نشست دو روزۀ «میان افغانان» قرار است فردا (یک‌شنبه، 15 سرطان) در دوحه آغاز شود. در حدود شصت تن از افغانستان و پانزده عضو گروه طالبان در این نشست شرکت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала