نامزدان ریاست‌جمهوری: اگر غنی در ارگ باشد انتخابات را تحریم می‌کنیم

© Photo / HA / HAنامزدان ریاست‌جمهوری: اگر غنی در ارگ باشد انتخابات را تحریم می‌کنیم
نامزدان ریاست‌جمهوری: اگر غنی در ارگ باشد انتخابات را تحریم می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از ده نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، در موجودیت رئیس‌جمهور غنی، در قدرت، در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌گوید که اگر تا چند روز پیش از برگزاری انتخابات، اداره سرپرست شکل نگیرد و آقای غنی، در ارگ باشد، این نامزدان و هواداران آنان، انتخابات ریاست‌جمهوری را تحریم خواهند کرد.

در همین حال، برای حل تنش میان نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری با رئیس‌جمهور کشور، تاکنون هیچ گامی برداشته نشده است، هرچند که دو طرف آماده گفت‌وگوها با یک دیگر هم بوده اند.

شورای نامزدان ریاست جمهوری افغانستان: غنی زورگویی می کند - اسپوتنیک افغانستان
شورای نامزدان ریاست جمهوری افغانستان: غنی زورگویی می کند

چرا این نامزدان نمی‌خواهند، رئیس‌جمهور غنی، در جریان آماده‌گی‌ها و برگزاری انتخابات در ارگ باشد؟

در پاسخ به این پرسش شماری از نامزدان می‌گویند که آقای غنی، با استفاده از امکانات مالی حکومت، از همین اکنون دفترهای انتخاباتی باز کرده است، با تغییر و تبدیلی‌های اشخاص در چوکی‌های حکومتی، پشتیبانان انتخاباتی برای خودش جذب می‌کند و با مداخله در کار کمیسیون‌های انتخاباتی، برای تقلب در انتخابات 98 بسترسازی دارد.

اما، ارگ در برابر این سخنان نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌گوید، رئیس‌جمهور، به اداره‌های حکومتی گفته است که در امور انتخابات حق مداخله ندارند.

با این حال، آمدن شخص دومی در قدرت به جای آقای غنی، برای بسیاری از این نامزدان خط سرخ گفته شده است، اما نه تنها که آنان خواهان کناره گیری آقای غنی، همچنان می‌افزایند که تاکنون هیچ چیزی از صلاحیت‌های رئیس‌جمهور، کاسته نشده است و محدودیتی در برابر اش وجود ندارد.

شورای نامزدان ریاست‌جمهوری، از راه اندازی حرکت‌های اعتراضی در برابر ارگ چندین‌بار هشدار داد و زمان هم برای راه اندازی این اعتراض‌ها تعیین کرد، اما تاکنون هیچ خبری از اجرایی شدن این برنامه نیست، این شورا، بار دیگر می‌گوید برنامه‌هایش را برای راه اندازی اعتراض‌ها، ترتیب داده است، و در روزهای پیش‌رو آن را عملی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала