د افغانستان بانک نشر اوراق بهادار «بیت کوین» را رد کرد

© Photo / DAB / DABد افغانستان بانک نشر اوراق بهادار «بیت کوین» را رد کرد
د افغانستان بانک نشر اوراق بهادار «بیت کوین» را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
د افغانستان بانک نشر اوراق بهادار را از صلاحیت های این بانک نمی داند.
ورود بیت‌کوین به اقتصاد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ورود بیت‌کوین به اقتصاد افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، د افغانستان بانک گزارش درباره نشر اوراق بهادار «بیت کوین» را تائید نکرده و در عین زمان نشر اوراق بهادار را از صلاحیت های د افغانستان بانک نمی داند.

پیش از این، برخی منابع گزارش داده بودند که خلیل صدیق رئیس بانک مرکزی افغانستان، اخیرا در نشست هیئت مدیره گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن از به کار گیری ارز دیجیتالی توسط بانک مرکزی این کشور برای جذب سرمایه گذاری‌ها در افغانستان خبر داده است.
بر اساس این گزارش، وی به آسیا تایمز گفته است، که در نظر دارد از طریق فروش اوراق قرضه با ارز یجیتالی 5.8 میلیارد دالر در زمینه انرژی، معادن و کشاورزی جذب سرمایه گذاری کند.
در حالی که ارزهای دیجیتالی همواره با ابهامات بسیاری روبرو هستند اما «بیت کوین» یکی از مشهور ترین این ارزها که در برخی از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که نوعی ارز رمزپایه و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته است.
یادآوری می کنیم، که بیت‌کوین را شخص یا گروهی از اشخاص ناشناس زیر نام ساتوشی ناکاموتو اختراع و در سال 2009 به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز عرضه کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала