واکنش شورای امنیت سازمان ملل به "عملیات بهاری" طالبان

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر شورای امنیت
شورای امنیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل عملیات بهاری «الفتح» طالبان را محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر خبرنامه‌ی روز گذشته آغاز عملیات بهاری طالبان را محکوم کرده و گفته است که این عملیات "به بربادی و ویرانی بیشتر و غیرضروری مردم افغانستان منجر خواهد شد".
دراین خبرنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد از تمام طرف‌های درگیر جنگ افغانستان خواست که از این فرصت استفاده کرده و مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند تا زمینه برای یک راه حل سیاسی مساعد شود.
گروه طالبان در اوایل هفته جاری عملیات بهاری خود را تحت نام «الفتح» اعلام و هدف آن را نیز تشدید جنگ علیه نیروهای امنیتی افغان و مأموریت حمایت قاطع در افغانستان عنوان کرده بود. 

مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش خلیلزاد به اعلام "عملیات بهاری" طالبان

درهمین حال زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان یک باردیگر بربرقراری آتش بس درافغانستان تاکید می‌ورزد.
پس از واکنش زلمی‌خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، گروه طالبان اعلام کرد که امریکا جنگ را بر مردم افغانستان تحمیل کرده است؛ اما آقای خلیل‌زاد این ادعای گروه طالبان را رد کرد و از رهبران ارشد این گروه خواست که به هیأت گفت‎وگوکننده خود صلاحیت بحث روی برقراری آتش‌بس سراسری در افغانستان را بدهند.
آقای خلیلزاد با استقبال از خواست شورای امنیت سازمان ملل برای نکوهش حمله های بهاری طالبان می‌گوید که باید جنگ وخشونت پایان یابند، یک آتش بس در افغانستان برقرار گردد وگفتگوها آغاز گردند.
او می‌افزاید که هرطرف درگیر جنگ که مخالف آتش بس باشد به طرف غلط تاریخ قرار می‌گیرد.
این همه در حالی است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک ششمین دور گفت‌وگوهای رسمی نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان برگزار شود، به تازه‌گی حکومت فهرست ۲۵۰ نفری از هیأت‌ اعزامی دولت به نشست بین‌الافغانی قطر را نشر کرده است. قرار است این نشست در هفته آینده برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала