فاش شدن فهرست طالبان حذف شده از لست سیاه سازمان ملل متحد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر فاش شدن فهرست رهبری طالبان از لست سیاه سازمان ملل متحد
فاش شدن فهرست رهبری طالبان از لست سیاه سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از رهبران طالب از فهرست سیاه سازمان ملل که تعداد شان به 11 تن می رسد، حذف شدند.

به گزارش اسپوتنیک، 11 تن عضو هیئت مذاکره کننده طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل بیرون شدند.
نام‌های یازده تن از اعضای هیئت گفتگو کنننده طالبان بشمول عباس ستانکزی و ملا عبدالغنی برادر بگونه موقت از فهرست سیاه سازمان ملل بیرون شدند.
این 11 تن شامل ملا عبدالغنی برادر، شیرمحمد عباس ستانکزی، ملا محمدفضل مظلوم، ملا عبدالحق وثیق، ملا خیرالله خیرخوا، ملا نورالله نوری، ملا امیر خان متقی، شیخ شهاب الدین دلاور، مولوی عبدالسلام حنفی ، مولوی عبداللطیف منصور، مولوي ضيا الرحمن مدنی می باشند.
پیش از این نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که 11 عضو گروه طالبان موقتاً از فهرست تروریستهای سازمان ملل متحد بیرون شده اند.
کابلوف گفت که به منظور تسهیل روند صلح افغانستان شماری از رهبران گروه طالبان به گونه موقتی از فهرست تروریستهای سازمان ملل متحد بیرون شده اند.
این در حالی‌ست که رسانه های امریکایی اخیراٌ گزارش داده اند که رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا چند روز پیش بگونه سری به کابل آمده است و در باره حضور استخباراتی و حفظ پایگاهای نظامی این کشور با رییس جمهور غنی و معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی گفتگو کرده است. اما ریاست جمهوری این خبر را تایید نکرده است. از سوی هم قرار است فردا شورای عالی مصالحه تصامیم نهایی را درباره ایجاد هییت گفتگو کننده حکومت با طالبان در نشست بین‌الافغانی در قطر، و ترکیب این هییت بحث و گفتگو کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала