اظهارات طالبان در رابطه به لویه جرگه اداره کابل

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaاظهارات طالبان در رابطه به لویه جرگه اداره کابل
اظهارات طالبان در رابطه به لویه جرگه اداره کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان دولت افغانستان را اداره مزدور و نا مشروع خوانده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان (گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه)، امروز 21 حمل طی اعلامیه گفت: "چنانکه اداره مزدور کابل برای بقای نا مشروع خود تلاش می کند، به همین خاطر اعلان کرده است که به اصطلاح لویه جرگه مشورتی را دائر می کند و در آن در مورد آینده افغانستان تصمیم می گیرد.
در هژده سال گذشته، هدف از دسیسه های گوناگون اداره کابل تحت عنوان لویه جرگه ها، بقای اشغال، تداوم ادارهء غرق در فساد اداری و اخلاقی و تحقق تتیمه های اشغال بوده و است.
مردم مجاهد افغانستان می دانند که بسیاری عنعنات، مفاخر و عناوین تاریخی ما زیر چتر اشغال هژده ساله در برابر اسلام، کشور و منافع علیای افغانستان بکار برده شده و تلاش شده که ملت مسلمان افغانستان فریب داده شود.
نشست جعلی را که این بار اداره بی اختیار کابل تحت عنوان لویه جرگه مشورتی می خواهد برگزار بکند، مشابه آن جرگه ها و تصامیمی خواهد بود که در سال های زوال رژیم کمونیستی برگزار می شد و یا هم در سال ۲۰۱۳م برای تداوم اشغال امریکایی دائر شد و سند فروش افغانستان به امریکا تحت عنوان «پیمان امنیتی» دران تائید شد.
اینگونه دسیسه ها و پروسه ها هرگز برای افغان های اصیل، دین دوست و میهن پرور قابل قبول نیست و نه هم افغان ها بر چنین تصامیمی باور دارند.
امارت اسلامی به نمایندگی از مردم خود اینگونه جرگه های جعلی و اشتراک دران را رد می کند و از تمام هموطنان گرامی می خواهد که درین مرحله حساس تاریخی، شکار دسایس دشمنان نشوند و در چنین جرگه های نمایشی سهم نگیرند.
امارت اسلامی باور دارد که این گونه تلاش ها که زیر چتر اشغال صورت می گیرد و برای تحقق اهداف شوم اشغالگران و مزدوران آنان به کار برده می شود، قابل پذیرش و باور نیست".
پیش از این فریدون انیق، سخنگوی والی جوزجان گفته بود که طالبان از طریق قاچاق مواد مخدر خود را تجهیز و تمویل می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала