جان بس: خلیل‌زاد مجری پالیسی رییس جمهور و وزارت خارجه امریکا است

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانسفیر امریکا در کابل: خلیل‌زاد مجری پالیسی امریکا است
سفیر امریکا در کابل: خلیل‌زاد مجری پالیسی امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امریکا در کابل می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد به‌ عنوان یک دیپلمات حرفه‌ای، مجری پالیسی و دستورالعمل‌های رییس‌جمهوری امریکا و وزارت خارجه‌ی آن کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، سفیر امریکا در افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۶ حمل) در نشستی که با خبرنگاران در کابل داشت، با اشاره به مذاکره‌ی اخیر دوحه میان آقای خلیل‌زاد و طالبان گفت که در پایان این نشست نگرانی و اضطراب در میان افراد مختلف در سراسر افغانستان ایجاد شد و دلیل آن اطلاعات غلط و تبلیغاتی طالبان بود که پخش کردند.
او افزود که در نشست دوحه، امریکا به نمایندگی از دولت و یا مردم افغانستان شرکت نکرده است، بلکه فقط روی دو موضوع خروج نیروهای خارجی از افغانستان و مبارزه با هراس‌افگنی با نمایندگان طالبان صحبت کرده است.
آقای بس گفت: «خلیلزاد تلاش می‌کند که فرصتی را برای افغان‌ها فراهم کند که در آن افغان‌ها خود روی موضوعات تصمیم بگیرند. برای اشتیاق افغان‌ها به صلح ما بی‌صبرانه منتظر شروع گفت‌وگوها هستیم.»
او اظهارات اخیر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان را که آقای خلیل‌زاد را متهم به پیش‌برد برنامه‌ی شخصی‌اش در روند صلح کرده است، رفتار غیرحرفه‌ای خواند و افزود که امریکا در ارتباط به این اظهارات تصمیم‌های مشخص گرفته است.
او گفت که امریکا پس از این با دولت افغانستان و مقام‌های افغان که متعهد به یک آجندای عمومی به حمایت از نیروهای امنیتی و مردم افغانستان اند و با تمام توان برای ختم جنگ تلاش می‌کنند، از نزدیک کار می‌کند.
سفیر امریکا گفت: «ما کار خود را با تمام این افراد ادامه می‌دهیم تا یک راه درست را پیدا کنیم و یک گروهی از افغان‌ها را در میز مذاکره با طالبان
گردهم بیاوریم تا طالبان از یک بخش بزرگ مردم افغانستان بشنوند.»
پیش از این در ماه حوت سال گذشته حمدالله محب در حاشیه‌ی نشست شورای امنیت سازمان ملل در صحبت با خبرنگاران گفته بود که زلمی خلیل‌زاد به‌خاطر اهداف شخصی خود می‌خواهد در افغانستان حکومت موقت ایجاد کرده و خود در رأس آن قرار گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала