اتمر: پس از اول جوزا، ادامه كار رييس جمهور غيرقانونى است/ اداره سرپرست باید روى كار آيد

© Sputnik / Poyaمحمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی
محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد حنیف ، حکومت را نسبت به بلخ به عهد شکنی و ناجوانمردی متهم کرد و ابراز داشت حکومت به یک مانع بزرگ در برابر صلح و انتخابات تبدیل شده و تلاش دارد با روش‌های تخریب‌کارانه، روند گفتگوهای صلح بین‌الافغانی و انتخابات ریاست جمهوری را به چالش بکشاند.یگانه مانع اصلی حکومت را دانست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر رهبر دسته انتخاباتی صلح و اعتدال که امروز دوشنبه (۵ حمل) در همایش سالیاد مارشال محمد قسیم فهیم در مزارشریف سخن می‌گفت، حکومت را نسبت به بلخ به عهد شکنی و ناجوانمردی متهم کرده و تنها مانع صلح رهوبران حکومت را دانست.
وی در آغاز سخنان خود از تلاش‌های عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در بازسازی و نوسازی ولایت بلخ به نیکویی یاد نمود. بنابر گزارش ها، محمد حنیف اتمر ، درگیری مسلحانه 23 حوت سال گذشته را در بلخ نکوهش کرده و حکومت را متهم به عهد شکنی و ناجوانمردی نسبت به بلخ کرد. 

حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان
سفر تیم مخالفان غنی به بلخ

آقای اتمر با اشاره به تنش‌های اخیر در ولایت بلخ خطاب آقای نور گفت:"اگر خویشتن داری و مدیریت شما (عطامحمد نور) نبود، خدای نخواسته، شاید ما نمی‌توانستیم و کشور ما شاهد برگزاری یک نوروز با شکوه نمی‌بود. در این راستا، اجازه بدهید به شما اطمینان بدهم که اول، این عملکرد نامردانه و ناجوان مردانه که در او عهد شکنی بود و استفاده غیرمجاز از قوه، نه تنها تقبیح می‌کنیم، بلکه به شما اطمینان بدهم که همه ما و مردم افغانستان، با شماست."
آقای اتمر همچنان رهبران حکومت وحدت ملی را متهم ساخت که از قوه قهریه علیه مردم بلخ کار گرفته‌اند.
او همچنان گفت مردم افغانستان اکنون در آستانه دو رویداد مهم ملی هستند؛ صلح و انتخابات.
اتمر حکومت را مانع عمده صلح و انتخابات خوانده و تاکید کرد که این حکومت پس از ماه جوزا اعتبار و جایگاه قانونی نخواهد داشت.
به باور آقای اتمر، حکومت در تلاش سبوتاژ تلاش‌های صلح بوده و حتا تلاش کرده که مذاکرات طالبان و امریکایی‌ها را نیز تخریب کند.
او گفت: انتخابات را دوبار به تاخیر انداختند، نمی‌دانم در فکر چه هستند شاید گپ و نیت دیگر داشته باشند ولی تنها مانع صلح و انتخابات حکومت موجوده است.
آقای اتمر به رهبران سیاسی حکومت هشدار داد که ملت افغانستان صلح می‌خواهد و تلاش‌های مخرب و تخریبکارانه رهبری حکومت در برابر صلح، مورد تقبیح ملت قرار می‌گیرد.
این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که تاکنون دو بار زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاده است.
گفتنی است که حنیف اتمر در مراسم پنجمین سالیاد مارشال محمد قسیم فهیم در مزارشریف سخن می‌گفت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала