سازمان ملل: پس از برقراری صلح در افغانستان، جنگ واقعی در برابر فقر آغاز می‌شود

© Photo / UNICEF / UNICEF سازمان ملل: پس از برقراری صلح در افغانستان، جنگ واقعی در برابر فقر آغاز می‌شود
سازمان ملل: پس از برقراری صلح در افغانستان، جنگ واقعی در برابر فقر آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل در افغانستان می‌گوید که 54 درصد افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و زمانی که صلح برقرار شود، جنگ واقعی در برابر فقر آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، معاون دفتر سازمان ملل در کابل گفت که در حال حاضر 54 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند با برقراری صلح جنگ واقعی در برابر فقر آغاز می‌شود. این مقام سازمان ملل همچنین بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید می‌کند اما می‌گوید که افغان‌‌ها باید در مورد برگزاری انتخابات تصمیم بگیرند که چه زمان برگزار شود.
توبی لنزر معاون دفتر سازمان ملل در افغانستان، امروز در کابل گفت: «زمانی‌که به صلح دست پیدا کنید، جنگ واقعی آغاز می‌شود. جنگ برضد فقر، جنگی که برای بهتر شدن زندگی مردم افغانستان است و مردم افغانستان را کمک می‌کند که به پیش گام بردارند، ازینرو صلح یک نیاز است».
آقای لنزر آمار 54 درصدی خط فقر در افغانستان را نگران کننده ‌خواند و گفت که 13.5 میلیون انسان در افغانستان امنیت غذایی ندارند که در یک روز تنها یک وقت غذا می‌خورند.

وزارت صحت: تا 20 سال دیگر مدیریت نفوس در افغانستان دشوار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
وزارت صحت: تا 20 سال دیگر مدیریت نفوس در افغانستان دشوار می‌شود

معاون دفتر سازمان ملل در کابل گفت: «آنچه در ارتباط به صلح جریان دارد تاثیرات مهم بر36 میلیون انسانی دارد که در افغانستان زندگی می‌کنند. تلاش‌های که امروز برای صلح جریان دارد اگر به فردا وا گذاشته شود، دشواری های مردم بیشتر از امروز می شود».
در کنار این، معاون دفتر سازمان ملل، بربرگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده اما در مورد زمان برگزاری انتخابات گفت: «این مربوط به نهادهای افغان است که در مورد زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تصمیم بگیرند. اما مهم این است که انتخابات برگزار شود».
معاون دفتر سازمان ملل به این باور است که اگر صلح در افغانستان برقرار نشود، با توجه به رشد جمعیتی که افغانستان دارد، تا 20 سال دیگر نفوس این کشور دو برابر خواهد شد و چالش های اقتصادی مانند، کمبود آب و خشک سالی بیشتر از امروز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала