پاتریک شاهانان: نیروهای مسلح افغانستان را تنها نمی‌گذاریم

© AP Photo / Evan Vucciپاتریک شاهانان: نیروهای مسلح افغانستان را تنها نمی‌گذاریم
پاتریک شاهانان: نیروهای مسلح افغانستان را تنها نمی‌گذاریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع امریکا می گوید که نیروهای مسلح افغانستان را در مبارزه با تروریسم تنها نمی‌گذاریم.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی می‌گوید که پاتریک شاهانان، سرپرست وزارت دفاع امریکا، در دیدارش با اسدالله خالد همتای افغان خود در کابل از همکاری کشورش در زمینه آموزش و تجهیز نیروهای دفاعی افغانستان اطمینان داده و گفته است که نیروهای امریکایی نیروهای افغان را در زمینه مبارزه با تروریسم تنها نمی‌گذارند.
این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار در قول اردوی عملیات‌های خاص انجام شده است و دو طرف در آن روی مسایل امنیتی افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
به نقل از خبرنامه، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور، در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری امریکا با نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، خواهان افزایش این همکاری‌ها شد.
در همین حال، دفتر شورای امنیت ملی کشور، در توییتی از دیدار حمدالله محب با سرپرست وزارت دفاع امریکا خبر داده است.
پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا، در یک سفر غیرمترقبه صبح روز دوشنبه ۲۲ دلو وارد کابل شد.
رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند که آقای شاناهان در این سفر با محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، نیز دیدار می‌کند. هدف از سفر پاتریک شاناهان، حمایت از دولت افغانستان در آستانه مذاکرات صلح با گروه طالبان خوانده شده است.
از سویی هم، پنجمین دور سفر زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، به منطقه و شماری از کشورهای اروپایی آغاز شده است.
پیش از این وزارت امور خارجه امریکا در خبرنامه‌ای گفته است که آقای خلیل‌زاد به رهبری این هیأت امریکایی، از ۱۰ تا ۲۸ فبروی به افغانستان، ترکیه، پاکستان، قطر، آلمان و بلجیم سفر خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала