هشدار جدی طالبان به امریکا در مورد مذاکرات صلح

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaهشدار جدی طالبان به امریکا در مورد مذاکرات صلح
هشدار جدی طالبان به امریکا در مورد مذاکرات صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان اعلام کرد که اگر امریکا حاضر به مذاکره درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان نشود این گروه روند مذاکرات صلح با واشنگتن را متوقف خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان امروز چهار شنبه، با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که امریکا در نشست ابوظبی توافق کرده بود تا در دور بعدی گفت‌وگوهای صلح، درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان مذاکره کند.
طالبان تصریح کرد، اما ایالات متحده امریکا در حال حاضر تلاش می‌کند تا روند گفت‌وگوهای صلح را به سمت دیگری ببرد و مطالبات جدیدی را مطرح کند.
این گروه به امریکا هشدار داده است که اگر این وضعیت دوام یابد و امریکا از مذاکره صادقانه خودداری کند؛ طالبان روند مذاکرات صلح با این کشور را متوقف خواهد کرد. 

ترامپ: ما برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات بسیار جدی هستیم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: ما برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات بسیار جدی هستیم

طالبان خاطرنشان کرد، این گروه تا زمانی مذاکرات صلح با امریکا را متوقف خواهد کرد که ایالات متحده دست از اعمال فشار برداشته و در راستای صلح گام‌های واقعی بردارد.
این گروه تصریح کرد که امریکا نباید از طریق تطمیع سایر کشورها فشارهای بی‌مورد بر گروه طالبان اعمال کند و تحت عنوان صلح اهداف استعماری خود در افغانستان را دنبال کند.
طالبان از امریکا خواسته است تا با در نظر گرفتن مبارزه طولانی مدت طالبان برای آزادی به خواسته‌های مشروع مردم افغانستان احترام گذاشته و به اشغال این کشور پایان دهد.
این گروه همچنان تاکید کرده است که دفتر سیاسی قطر را برای حل سیاسی مسئله افغانستان باز گذاشته است و هر کشوری که بخواهد به روند صلح کمک کند می‌تواند با دفتر سیاسی این گروه تماس برقرار کند.
نشست اخیر طالبان و امریکا که قرار بود در قطر برگذار شود به دلیل اختلاف نظر درباره اجندای آن از سوی طالبان لغو شد.
این در حالی است که اخیرا پاکستان و شماری از کشورهای عربی از جمله عربستان بر گروه طالبان فشار وارد می‌کند تا با دولت افغانستان وارد مذاکره شود.
اعلامیه طالبان در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته پاکستان یک عضو ارشد این گروه را برای فشار آوردن بر طالبان، در خلال گفت‌وگوها با امریکا بازداشت کرده است.
به اساس این خبر حافظ محب‌الله که در زمان رژیم طالبان در افغانستان وزیر حج و اوقاف بود در شهر پیشاور بازداشت شده است. کمی بعدتر خبرهایی از رهایی او منتشر شد که تاکنون از سوی طالبان تایید نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала