ادامه روز دوم مذاکرات صلح افغانستان در ابوظبی

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه روز دوم مذاکرات صلح افغانستان در ابوظبی
ادامه روز دوم مذاکرات صلح افغانستان در ابوظبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات صلح افغانستان برای روز دوم میان نمایندگان طالبان، ایالات متحده امریکا، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در ابوظبی ادامه پیدا کرد.

شرط طالبان برای پذیرش آتش‌بس شش ماهه / واگذاری دولت آینده به فرد منتخب این گروه - اسپوتنیک افغانستان
شرط عجیب طالبان برای پذیرش آتش بس شش ماهه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع نزدیک به مقام های طالبان تایید کردند، که یک هیأت جامع از تیم رهبری طالبان برای روز دوم در روز سه شنبه، با نمایندگان ایالات متحده امریکا، پاکستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ابوظبی مذاکرات شان را برگزار کردند.

از سویی‌هم طالبان می‌گویند، که روزگذشته گفتگوهای تفصیلی با نمایند‌گان عربستان سعودی، امارات متحده عربی وپاکستان دربارۀ چگونگی بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان و نیز دربارۀ امن و بازسازی افغانستان داشته‌اند.

درهمین حال؛ حکومت افغانستان می‌گوید، که هیئت گفتگو کنندۀ حکومت به رهبری عبدالسلام رحیمی برای آغاز گفتگوهای نزدیکی با طالبان و گرفتن آماده‌گی برای گفتگوهای رو در رو میان دو طرف، به ابوظبی رسیده‌است.
اما روز گذشته، طالبان هرگونه دیدار با نماینده‌گان حکومت را رد کردند.
همزمان با این، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان که او نیز در ابوظبی بود درصفحۀ تویترش به آمدن صلح در کشور ابراز خوشبینی کرده‌است.
از سویی دیگر، محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفته‌است، که پاکستان در کنار همکاران بین‌المللی و سایر شرکا متعهد به صلح و آشتی در افغانستان است. 
او در صفحۀ تویترش نوشته‌است، که امیدوارند مذاکرات امارات متحده عربی به پایان یافتن «خونریزی» در افغانستان کمک کند و صلح را در منطقه به ارمغان بیاورد.
یک سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا دربارۀ نشست امارات روز دوشنبه گفته‌است، که این نشست‌ها بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای ترویج گفتگو در داخل افغانستان در زمینه پایان دادن به نبرد طولانی در این کشور است.
او می‌افزاید:- "ما از هر گونه اقداماتی که دولت پاکستان برای پیشبرد امنیت، ثبات و همکاری در جنوب آسیا پیش می‌رود، استقبال می‎کنیم از جمله تقویت مذاکرات میان طالبان، دولت افغانستان و دیگر شهروندان افغانستان".
او در ادامه گفته است، که در نامۀ اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به عمران خان، نخست وزیر پاکستان تأکید کرد، که کمک پاکستان به روند صلح افغانستان برای ایجاد یک همکاری پایدار میان امریکا و پاکستان، ضروری است.
یادآوری می کنیم، که مقام‎های ادارۀ ترامپ، موضع امریکا را دربارۀ پاکستان در ماه‌های اخیر سخت تر کرده‌اند و تعلیق آوردن صدها میلیون دالر به این کشور بخشی از این موضع‌گیری می‌باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала