تازه‌ترین اظهارات رئيس زازی، فرد معترض به غنی در هرات + ویدیو

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBتازه‌ترین اظهارات رئيس زازی، فرد معترض به غنی در هرات + ویدیو
تازه‌ترین اظهارات رئيس زازی، فرد معترض به غنی در هرات + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این جوان باشندهٔ اصلی ولایت پکتیا است که پس از اعتراض در جریان سخنرانی رئیس جمهور در هرات، از غنی خواستار رسیدگی به مشکلاتش شد.

به گزارش اسپوتنیک، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان با نشر یک خبرنامه گفته است که رئیس زازی همراه با مادرش از هرات به کابل منتقل گردیده اند.

در خبرنامهٔ نشر شده توسط معاون سخنگوی رئیس جمهور آمده است: "با هماهنگی ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، رئیس زازی همراه با مادرش از هرات به کابل منتقل گردیدند و به لوی سارنوالی و ستره محکمه افغانستان وظیفه سپرده شد تا تمام دوسیه‌های حقوقی آنان را به زودترین فرصت ممکن مورد بررسی قرار دهند".

رئیس زازی، باشندهٔ اصلی ولایت پکتیا می‌باشد که اخیراً در هرات زندگی می‌کند.

روز پنج‌شنبه(۲۲ قوس) رئیس جمهور غنی برای افتتاح راه لاجورد به هرات سفر کرد و طی یک مراسم رسمی سخنرانی کرد. پس از ختم سخنرانی رئيس جمهور غنی یک تن از باشندگان هرات به رسم اعتراض از جا برخواسته و از رئیس جمهور غنی خواستار رسیدگی به مشکلاتش شد.

جریان این مراسم به‌طور زنده از طریق شبکه تلویزیونی دولتی ملی افغانستان نشر می‌شد که پس از اخلال مراسم توسط این جوان، نشرات قطع شد.

در ویدیوی دیگری که پس از چند ساعتی در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسید، دیده می‌شود که محافظین رئیس جمهور غنی یک جوان را مورد لت و کوب قرار داده و سپس توسط یک موتر نظامی به مکان نامعلومی انتقال می‌دهند.

این موضوع به‌شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی و حتی در رسانه‌های افغانستان انعکاس داده شد که نظریات مختلفی در پی داشت.

شماری از کاربران اعتراض رئيس زازی را در چنین محفلی که مهمانان خارجی نیز حضور داشتند، نامناسب و بیجا خواندند.

اما شمار دیگری، اعتراض را به عنوان حق مسلم یک شهروند خوانده، شیوهٔ برخورد محافظین رئيس جمهور غنی با این جوان را محکوم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала