شورای صلح آماده کمک به سازماندهی مذاکرات بین کابل و طالبان

© Photo / U.S. Armyشورای صلح آماده کمک به سازماندهی مذاکرات بین کابل و طالبان
شورای صلح آماده کمک به سازماندهی مذاکرات بین کابل و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی صلح افغانستان آماده کمک به سازماندهی مذاکرات بین کابل و طالبان است.

نمایندگان کابل و طالبان در مسکو در یک میز دیدار می کنند - اسپوتنیک افغانستان
نمایندگان کابل و طالبان در مسکو در یک میز دیدار می کنند
به گزارش اسپوتنیک، احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت: شورای عالی صلح افغانستان آماده کمک به سازماندهی مذاکرات میان مقام های افغانستان و گروه تروریستی طالبان در هر مکان انتخاب شده توسط طالبان است.

طاهری گفت:- "اخیرا مقام های افغانستان در هماهنگی با شورای عالی صلح افغانستان یک بسته پیشنهادی را برای شورای صلح ارائه دادند که نظر به آن ما از طالبان دعوت کردیم تا مذاکراتی را «بدون پیش شرط» در هر مکانی که می خواهند، انجام دهند."

وی گفت:- "به منظور آغاز مذاکرات میان مقام های افغانستان و طالبان، شورای صلح افغانستان آماده است تا فرصت ها را ایجاد کند."

هیئت شورای عالی صلح افغانستان دیروز برای شرکت در مذاکرات درباره افغانستان به مسکو آمده است.

در همین حال وزارت امور خارجه افغانستان گفته است، که این هیئت نماینده دولت افغانستان نیست. این سخنان را طاهر نماینده شورای عالی افغانستان تایید کرد.

پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه گفته بود، که نمایندگان دولت افغانستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایالات متحده به این نشست دعوت شده اند. این در حالیست که یک هیئت از دفتر سیاسی گروه تروریستی طالبان نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

یادآوری می کنیم، که این نشست به تاریخ 9 نومبر در شکل مسکو در هوتل «پریزدینت/رئیس جمهور» برگزار می شود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گشایش این نشست با سخنرانی اش به مهمانان دعوت شده خودش آمدید می گوید.     

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала