تکرار مشکلات انتخابات پارلمانی افغانستان در کندهار

© JAKتکرار مشکلات انتخابات پارلمانی افغانستان در کندهار
تکرار مشکلات انتخابات پارلمانی افغانستان در کندهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان گفت، که مشکلات انتخابات پارلمانی هفته گذشته این بار در کندهار تکرار شده است.

انتخابات در کندهار - اسپوتنیک افغانستان
مردم از کاستی های روند رأی دهی در کندهار+ ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، علی‌رضا روحانی سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان با انتقاد از روند برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ولایت کندهار گفت:- "متاسفانه باز هم، کم و کاستی‌ها و مشکلات انتخابات هفته گذشته این بار در کندهار تکرار شده است."

روحانی در این زمینه افزود: شماری از مراکز رای‌گیری باز هم با تاخیر باز شده و نبودن فهرست رای‌دهندگان و فعال نبودن دستگاه های بیومتریک از دیگر مشکلات در انتخابات کندهار است.

وی همچنین تاکید کرد، که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نباید به هیچ وجه تکرار مشکلات در انتخابات کندهار را توجیه کند.

لازم به ذکر است، انتخابات پارلمان افغانستان در ولایت کندهار این کشور که به دلیل ترور جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس این ولایت به مدت یک هفته به تعویق افتاد، صبح امروز آغاز شد.

یادآوری می کنیم، که  انتخابات پارلمانی افغانستان به غیر از ولایت های غزنی و کندهار در 32 ولایت دیگر این کشور طی روزهای 28-29 میزان برگزار شد و نتایج آن روز 20 دسمبر اعلام خواهد شد.

در نخستین روز این انتخابات بیش از 40 نفر در حملات انتحاری جان باخته و بیش از 193 نفر دیگر زخم برداشتند.

همچنان نزدیک به چهار میلیون نفر از شهروندان افغانستان در انتخابات پارلمانی روز شنبه و یکشنبه 20 و 21 اکتوبر در ولایت‌های مختلف این کشور شرکت کردند.

طبق قانون انتخابات افغانستان 68 چوکی از 250 چوکی پارلمان به زنان، 10 تا به کوچی ها، از جمله کوچ‌نشینان و یکی هم به اقلیت 300 هزار نفری سیک‌های این کشور اختصاص داده شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала