طالبان بر چندین پاسگاه در بغلان مرکزی حمله کردند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان بر چندین پاسگاه در بغلان مرکزی حمله کردند
طالبان بر چندین پاسگاه در بغلان مرکزی حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضوهای شورای ولایتی بغلان گفته اند که در نتیجه حمله های طالبان مسلح چندین پاسگاه نیروهای دولتی به دست طالبان افتاده و حدود بیست نیروی دولتی جان باخته اند اما مقام های دولتی این شمار را تایید نکرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه یک، صفدر محسنی، رئیس شورای ولایتی بغلان گفت است که حدود 20 نیروی دولتی بشمول 16 ارتش و 4 پولیس در چندین حمله طالبان مسلح در بغلان کشته شده اند.

تجمع بزرگ طالبان در لوگر هدف حملات هوایی قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
تجمع بزرگ طالبان در لوگر هدف حملات هوایی قرار گرفت

قای محسنی افزود که در این حمله ها بر چندین پاسگاه پولیس ، حدود پنج نیروی دولتی زخم برداشته اند و چندین پاسگاه نیز در اداره طالبان مسلح درآمده است.
اما حنیف رضایی سخنگوی فرماندهی قول اردوی شاهین گفت که در نتیجه حمله طالبان مسلح بر پاسگاه ارتش در ساحه منگل‌ها، 14 تن از نیروهای ارتش از پاسگاه در حالت زخمی نجات یافته اند اما سرنوشت 9 سرباز دیگر تاهنوز معلوم نیست.
در کنار این ذبیح الله شجاع، سخنگوی پولیس بغلان گفت است که حدود چهار پولیس در ساحات منگل ها، کوکچنار، عرب ها و قیصارخیل در نتیجه حمله ها بر پاسگاه ها جان باخته اند اما این مقام پولیس در مورد جان باختن نیروهای ارتش چیزی نگفت.

حمله های طالبان مسلح بر این پاسگاه ها نگرانی اعضای شورای ولایتی و شماری از مردم این ولایت را نیز در پی دارد و آنان گفته اند که این حمله ها تهدید جدی بر امنیت بغلان مرکزی نیز است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала