آمار تلفات دو حمله انتحاری امروز در غرب کابل

© Sputnik / JAKآمار تلفات دو حمله انتحاری امروز در غرب کابل
آمار تلفات دو حمله انتحاری امروز در غرب کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتبحه دو انفجار پی‌هم در غرب کابل تا به حال 20 تن جان باخته و کم از کم 70 تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، انفجار اول در باشگاه ورزشی پهلوانی "میوند" در منطقه قلعه ناظر، از مربوطات حوزه ششم شهر کابل رخ داد. مهاجم ابتدا نگهبان مرکز ورزشی را کشته و بعداً خودش را منفجر کرده است.

انفجار در باشگاه پهلوانی میوند کابل - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در باشگاه پهلوانی "میوند" کابل

وزارت داخله با تایید این انفجار، گفته است که نوعیت آن انتحاری بوده و در داخل یک باشگاه ورزشی رخ داده است. تصاویر که در شبکه های اجتماعی پخش شده اند نشان می دهد که این حمله انتحاری در یک سالون ورزشی رخ داده و تلفاتی بیشتر در پی دارد.
گفته می‌شود انفجار دوم در غرب کابل جایی که تعدای از باشنده‌های محل به شمول خبرنگاران تجمع کرده بودند رخ داده، با وجودی که تلویزیون 1 ادعا می‌کند یک خبرنگار شان سطحی زخم برداشته است اما آمر حوزه ششم امنیتی که خودش نیز زخمی شده است به دیده‌بان رسانه‌ها گفت در جایی که انفجار دوم صورت گرفت خبرنگاران نبودند.

یک شاهد عینی از شفاخانه استقلال به اطلاعات روز می‌گوید که زخمی‌های بیش‌تری پس از انفجار دوم در غرب کابل به این شفاخانه رسیده است.
مسوولان شفاخانه‌ها گفته اند که در نتیجه دو انفجار پی هم در غرب کابل، تا حال 20 تن جان باخته اند و کم از کم 70 تن دیگر زخمی شده اند.

گزارش‌ها از کشته و زخمی ‌شدن چند خبرنگار در انفجار دوم کابل خبر می‌دهند. گفته می‌شود صمیم فرامرز خبرنگار طلوع‌نیوز نیز در میان کشته‌شدگان است.

وحید مجروح سخنگوی وزارت صحت عامه به طلوع نیوز می‌گوید که در نتیجه دو انفجار در کابل به تعداد 16 تن از هموطنان ما جان های خود را از دست داده اند و 65 تن دیگر زخمی شده اند.

مسوولیت این دو انفجار را کسی بر دوش نگرفته است اما حمله های غرب کابل که بیشتر شیعه‌نشین است، از سوی گروه داعش مسوولیت گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала