غنی: به زودی مشکل چند هزار ساله خشک‌سالی و سیلاب حل خواهد شد

© AP Photo / Hamed Sarfaraziرییس‌جمهورغنی: بهزودی مشکل چند هزار ساله خشک‌سالی و سیلاب حل خواهد شد
رییس‌جمهورغنی: بهزودی مشکل چند هزار ساله خشک‌سالی و سیلاب حل خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی‌که بسیاری از ولایت‌های کشور را خشک‌سالی تهدید می‌کند و در کابل نیز نشانه‌های آن دیده می‌شود، رییس‌جمهور غنی اما می‌گوید که در دوماۀ آینده این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" رئیس جمهور کشور محمد اشرف غنی پس از چاشت روز گذشته هنگام صحبت در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی جوانان، در ارگ ریاست‌جمهوری، دربارۀ خصوص روند حل این مشکل چیزی بیان نکرد؛ اما گفت: "در مدت دو ماه، انشاالله شما شاهد خواهید بود که مشکل چندهزار سالۀ حلقۀ خبیثه خشک سالی به پایان خواهد رسید. در دو و سه ماه آینده یک برنامه منسجم را خواهید دید که روی این مشکلات کار خواهد شد."
آقای غنی، همچنان گفت که هم اکنون یک برسه شهروندان کشور شبانه با شکم گرسنه می‌خوابند و این وضعیت برای وی قابل تحمل نیست: "بیکاری و فقر مشکل همه است. یک برسه مردم ما هر شب گرسنه بخواب می‌روند، در برابر دو چیز بی‌تفاوت شدیم؛ مرگ و فقر و این بی تفاوتی نباید قابل تحمل باشد." 

«زنده باد آیس‌کریم!»: پیشنهاد غنی برای آتش‌بس با طالبان+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
«زنده باد آیس‌کریم!»: پیشنهاد غنی برای آتش‌بس با طالبان+ویدیو

به باور او، در حکومت وحدت ملی هنوز روی نابودی فقر در کشور اجماع وجود ندارد و دیدگاه‌های مقام‌ها در این باره منسجم نیستند.
وی می‎افزاید که واردات افغانستان هم اکنون هفت برابر صادرات این کشور است. او تأکید دارد که باید واردات افغانستان تا سال 2024 به هشت میلیارد دالر برسد.
آقای غنی در بارۀ انتخابات و صلح نیز سخن زد؛ حفظ استقلالیت کمیسیون‌های انتخاباتی و نظارت مردم به ویژه جوانان از روندهای انتخاباتی از گفته‌های او در بارۀ انتخابات بود.
رییس‌جمهور در بارۀ صلح نیز گفت که کارهایی که باید در سطح بین المللی در بارۀ صلح صورت می‌گرفت انجام شده اند و در داخل نیز اجماع روی آن شکل گرفته است.
در حالی‌که از سه روز بدینسو در ولایت غزنی جنگ جریان دارد و در ولایت فاریاب نیز شماری از نیروهای امنیتی در محاصره استند و هفده تن آنان کشته شده اند، رییس جمهور اما در این باره هیچ چیزی نگفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала