وزیر زراعت: بیست میلیون مواشی در افغانستان با کمبود خوراک مواجه اند

© AFP 2023 / Shah Maraiوزیر زراعت: بیست میلیون مواشی در افغانستان با کمبود خوراک مواجه اند
وزیر زراعت: بیست میلیون مواشی در افغانستان با کمبود خوراک مواجه اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته وزیر زراعت افغانستان، برای خرید علوفه و زنده نگهداشتن مواشی در کشور به بیش از 550 میلیون دالر نیاز است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نصیر احمد درانی، وزیر زراعت آبیاری و مالداری افغانستان که برای پاسخگویی به نگرانی‌ها مبنی بر خشک سالی، کمبود علوفه برای مواشی و بیجاشدن شماری از شهروندان کشور از ولایت‌های شان به دلیل تهدید خشک سالی، به مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود گفته است که ولایت‌ها از 20 تا 60 درصد با تهدید خشک سالی روبرو استند، بیش از 20 میلیون راس مواشی با کمبود خوراک مواجه اند که برای خرید علوفه و زنده نگهداشتن این مواشی به بیش از 550 میلیون دالر نیاز است.

در افغانستان بیشتر از پنج میلیون هکتار زمین زراعتی به مشکل کمبود آب مواجه است - اسپوتنیک افغانستان
در افغانستان بیشتر از پنج میلیون هکتار زمین زراعتی به مشکل کمبود آب مواجه است

وزیر زراعت گفت: "تمام کشور با خشک سالی روبرو است و به سه کتگوری تقسیم شده اند: تهدید درجه اول پانزده ولایت، تهدید درجه دوم شش ولایت و تهدید درجه سوم سیزده ولایت را دربر می‌گیرد."

در همین حال، معاون وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی نیز که به مجلس فراخوانده شده بود، می‌گوید که این نهاد برای بیش از یک صد هزار خانواده، مواد غذایی و غیرغذایی  فراهم کرده است.

از سویی هم، مسؤولان کمیتۀ حالت‌های اضطرار می‌گویند که آنان گندم و دیگر مواد غذایی و غیرغذایی بسنده در ولایت های کشور ذخیره دارند.

در حالیکه اعضای مجلس نمایندگان که مسؤولان کمیتۀ حالت های اضطرار را برای پاسخگویی به مجلس فرا خوانده بودند، اما در پایان نشست نمایندگان کمتری در مجلس حضور داشتند تا پاسخ پرسش‌های شان را بشنوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала