استقبال نماینده ملکی ناتو در افغانستان از استراتژی امریکا

© Sputnik / Zuhal Sarhadاستقبال نماینده ملکی ناتو در افغانستان از استراتژی امریکا
استقبال نماینده ملکی ناتو در افغانستان از استراتژی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کورنلیوس زیمرمن نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان، می‌گوید: نیروهای امنیتی افغانستان مسلکی تر می شوند چرا که از حمایت خوب مردم برخوردار استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ورنلیوس زیمرمن، نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان در گفت‌وگو با شبکۀ خبری دویچه وله از راهبرد تازۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا استقبال کرد.
به گفته وی،مانند جنس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، من شخصأ از تصمیم دولت ایالات متحده در راهبرد جدیدش برای آسیای جنوبی استقبال می کنم. من فکر می کنم این کمک می کند. یک رویکرد مبتنی بر شرایط، بسیار هماهنگ با رویکرد ناتو است. ما از شماری از کشورهای عضو ناتو و شرکا ما شنیده ایم که آنها قصد دارند مشارکت خود را در ماموریت حمایت قاطع افزایش دهند.»
وی افزود: «من فکر می کنم که حتی یک افزایش کوچک باعث تفاوت خواهد شد. من مسوولیت برنامه ریزی نظامی من نیستم، اما هنوز هم در همکاری بسیار نزدیک با فرمانده نیروهای خارجی درافغانستان جنرال جان نیکلسون کار می کنم.»
به گفتۀ او، وضعیت امنیتی یک چالش است، اما نیروهای امنیتی افغانستان بر این چالش روبرو مؤفق می‌شوند و روز به روز بهتر می‌شوند.
آقای زیمرمن اشاره کرد که تغییر در یک شب در افغانستان اتفاق نخواهد افتاد و گاه پیشرفت کمی وجود دارد.
در مورد افزایش تلفات غیرنظامیان گفته است که سازمان ملل به صورت واضح اعلام کرده است که نیروهای نیروهای ضد حکومت مسوول بیشتر تلفات غیرنظامیان هستند.
او گفت: «ماموریت حمایت قاطع همیشه تاکید کرده است که باید از تلفات غیرنظامیان خوداری کرد.»
او اضافه کرد: «در نهایت ما به یک راه حل صلح آمیز برای مسئله افغانستان نیاز داریم و به همین علت راه نظامی تنها قادر به ایجاد صلحی پایدار برای این کشور نخواهد بود.»
او گفت که با طالبان مهم است که راهبرد مبارزه را با یک راهبرد گفت‌وگو ترکیب کنیم.
او تصریح کرد: «ایالات متحده از رویکرد مبتنی بر شرایط ناتو حمایت می کند. درک مردم افغانستان این است که ناتو در کنار آنها خواهد ماند تا تلاش های آنها هماهنگ باشد. و من فکر می کنم این یک چراخ سبز بسیار دلگرم کننده است و این چیزی است که می توانید آینده خود را بر روی آن بسازید.»

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала