سازمان ملل اسرائیل را به نقض قوانین بین المللی در جریان تخلیه رفح متهم کرد

© AP Photo / Mahmoud EssaПалестинцы ждут гуманитарную помощь на берегу моря в городе Газа
Палестинцы ждут гуманитарную помощь на берегу моря в городе Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2024
عضو شوید
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: اسرائیل هر پنج قاعده قانون بین المللی تخلیه رفح را نقض کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ینس لرکه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در نشستی در ژنو گفت، که اسرائیل همه ای هنجارهای حقوق بین‌الملل درباره ای تخلیه غیرنظامیان را در جریان عملیات رفح نقض کرده است.
نماینده دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: "تخلیه غیرنظامیان در شرایط درگیری به شدت از سوی قوانین بین المللی تنظیم می شود. پیش از هر چیز باید به مردم هشدار داده شود تا به موقع تخلیه شوند. اینجا این اتفاق نیفتاد".
Мальчик смотрит на здания, разрушенные в результате израильской бомбардировки сектора Газа в Рафахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2024
آغاز عملیات ارتش اسرائیل در شرق رفح
لرکه تاکید کرد، که افزون بر این، مسیرهای تخلیه، مانند مناطق مقصد، باید ایمن باشد و دسترسی به کمک های بشردوستانه باید تضمین شود. هیچ کدام از اینها هم انجام نشد.
نماینده سازمان ملل چنین نتیجه گیری کرد: "این مناطق باید زیرساختی برای پذیرش پناهندگان داشته باشند. غزه دیگر زیرساخت ندارد. در نهایت، جمعیت آواره باید بتوانند پس از آن برگردند. تقریباً جایی برای بازگشت باقی نمانده است".
روز پیش، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات نظامی خود را در مناطق شرقی رفح در جنوب نوار غزه آغاز کردند، جایی که حدود یک و نیم میلیون فلسطینی وجود دارد که مجبور به فرار از شمال و بخش مرکزی غزه شدند. بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، کابینه اقدام نظامی به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح برای تحت فشار قرار دادن حماس در موضوع آزادی گروگانان گرفت.
افزون بر این، ارتش اسرائیل تنها پست های بازرسی را که امکان ارسال کمک های بشردوستانه به غزه را فراهم می کرد - رفح و کرم شالوم را بست.
سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل گزارش داد که قبل از شروع عملیات، اعلامیه هایی در شهر ریخته شد که ساکنان بخش شرقی رفح را به تخلیه دعوت می کردند. ارتش همچنین به ساکنان از گسترش منطقه بشردوستانه از منطقه دیرالبلاح در مرکز حوزه فلسطین تا مرکز شهر خان یونس در جنوب شرقی اطلاع داد.
مسکو می گوید که حل و فصل بین اسرائیل و فلسطین تنها بر اساس فرمولی که شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایجاد کشور فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی تایید کرده است، امکان پذیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала