تردید دولت بایدن به موفقیت کی‌یف علی رغم ارسال بسته جدید کمک‌ها

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2024
عضو شوید
بنابر گزارش منابع خبری، مقامات دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا تردید دارد که کی‌یف بتواند حتی با بسته کمکی جدید نزدیک به میزان 61 میلیارد دالر، در میدان نبرد به موفقیتی دست پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو روز چهارشنبه به نقل از مقامات کاخ سفید گزارش داد: "آیا آنها (اوکراین) آنچه را که برای پیروز شدن نیاز دارند به دست خواهند آورد؟ در نهایت، بلی، اما این تضمینی برای پیروزی آنها نیست".
به گزارش پولیتیکو مقامات دولت امریکا می گویند که روند جریانات در میدان نبرد در ماه های اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است. به گفته آنها، این تا حدودی به دلیل کمبود مهمات اوکراین بوده، اما حتی پس از کمک های جدید نیز برای "برگرداندن تلفات ارضی ماه ها و سال ها" زمان مورد نیاز است.
این نشریه خاطرنشان می‌کند که در عین حال، ایالات متحده نسبت به تاکتیک ها و اولویت های کی‌یف به ویژه پس از شکست ضد حمله سال گذشته تردید دارد.
سنای امریکا روز چهارشنبه به لایحه کمک خارجی به متحدان واشنگتن از جمله اوکراین، اسرائیل و تایوان رای داد. بنابراین، هر دو مجلس کنگره امریکا این لایحه را تصویب کردند.
Джейк Салливан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2024
آمریکا به موفقیت های جدید روسیه درعملیات ویژه در هفته های آینده اعتراف کرد
اکنون تنها برای اجرایی شدن این بسته کمکی نیاز به امضا جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا دارد، که پیشتر قول داده است که آن را امضا می کند.
تقریباً 61 میلیارد دالر از این بسته کمکی برای کمک به اوکراین اختصاص دارد که از این میزان 23.2 میلیارد برای ارسال تسلیحات از انبارهای پنتاگون، 13.8 میلیارد برای خرید نظامی اوکراین در بازار آزاد و 11.3 میلیارد صرف "عملیات نظامی فعلی ایالات متحده در منطقه" می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала