دفع حملات ایران به اسرائیل یک میلیارد دالر تمام شد

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / دور جدید حملات سپاه ایران به اهدافی در اقیلم کردستان عراق با موشک‌های نقطه زن و پهپادهای انتحاری
دور جدید حملات سپاه ایران به اهدافی در اقیلم کردستان عراق با موشک‌های نقطه زن و پهپادهای انتحاری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2024
عضو شوید
یک مقام نظامی سابق اسرائیل خبر داد که دفع حمله ایران بیش از یک میلیارد دالر به شکل مواد هدر رفته برای اسرائیل هزینه داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب منتشره در روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک مقام نظامی سابق اسرائیل آمده است: "یک مقام نظامی سابق اسرائیل هزینه دفاعی روز شنبه را بیش از یک میلیارد دالر به شکل مواد هدر رفته، بدون احتساب هزینه‌های اعزام هواپیما برای ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا، تخمین نمود".
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه در ابتدای ماه توسط هواپیماهای اسرائیلی، در شب 14 اپریل به خاک اسرائیل حمله کرد. به گفته منابع مختلف، این حمله با صدها راکت و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله پهپادهای کامیکادزه شاهد، راکت های ابرصوت فتاح و فتاح-2 صورت گرفت. شبکه تلویزیونی دولتی ایران پرس تی وی گزارش داد که تمامی راکت های ابرصوت به اهداف خود رسیده اند.
به گفته قوای اسرائیل، ایران در مجموع بیش از 300 مهمات و پهپاد از جمله حدود 170 پهپاد، بیش از 30 راکت کروز و بیش از 120 راکت بالستیک پرتاب کرده است. همزمان، اسرائیل اعلام می کند که تنها "چند راکت" به این کشور رسیده و "خسارات جزئی" وارد کرده است.
محمد باقری لوی درستیز قوای مسلح ایران گفت: تهران عملیات "وعده صادق" را به پایان رسانده و قصد ادامه آن را ندارد، اما اگر اسرائیل تدابیری اتخاذ کند، عملیات بعدی ایران بزرگتر از عملیات قبلی خواهد بود.
بنی گانتز، وزیر اسرائیل گفت که این کشور قصد دارد ائتلاف منطقه ای علیه تهدید ایران ایجاد کند و در زمان مناسب و به شیوه مناسب به این حمله پاسخ دهد. انتظار می رود که دولت اسرائیل در آینده نزدیک در مورد اقدامات بعدی تصمیم بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала