آغاز مرحله جدید اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان

© Photo / @Social mediaمهاجر
مهاجر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
عضو شوید
بربنیاد گزارش‌ها، پاکستان مرحله جدید اخراج پناهجویان و مهاجران افغانستان را از روز دوشنبه، 27 حمل به اجرا گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت مهاجرین طالبان از بازگشت ده‌ها مهاجر افغانستانی از پاکستان به گونه اجباری طی دو روز گذشته خبر داده و گفته که بیش از 100 مهاجر اخراجی از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.
در خبرنامه این وزارت آمده است که مسئولان اداره سرحدی گذرگاه تورخم گفته‌اند که این مهاجران شامل 33 خانواده می‌شوند که به گونه "اجباری" از پاکستان اخراج شده‌اند.
براساس این خبرنامه، مهاجران اخراج شده پس از شناسایی برای دریافت کمک به دفتر پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.
رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که در این دور، دارندگان "ای‌سی‌سی" یا کارت شهروندی که شمارشأن به بیش از هشتصد هزار تن می‌رسد نیز در معرض اخراج قرار دارند.
از سویی هم، برخی فعالان حقوق مهاجران می‌گویند که آغاز مرحله دوم اخراج گروهی مهاجران از سوی پاکستان نقض حقوق بشر است و اسلام‌آباد باید در این تصمیم‌اش تجدید نظر کند.
شمار این مهاجران از سوی کمشنری عالی ملل‌متحد در امور پناهندگان، 840 هزار تن اعلام شده است.
سخنگوی کمیشنری ملل‌متحد در امور پناهندگان می‌گوید که دختران مهاجر افغانستان با برگشت به افغانستان از تحصیل و آموزش محروم خواهند ماند.
هرچند اعلام حکومت پاکستان در مورد اخراج دارندگان کارت ACC است، اما کسانی که پس از آگوست سال 2021 در پاکستان پناهنده شده‌اند، بیشتر از همه متاثر و نگران‌اند تا مبادا بازهم با آن‌ها برخورد صورت گیرد و اخراج شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала