ترس اوکراین پس از حملات ایران به اسرائیل

© Photo / Vadim Ghirdaترس اوکراین پس از حملات ایران به اسرائیل
ترس اوکراین پس از حملات ایران به اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
عضو شوید
تشدید تنش در خاورمیانه می تواند به درگیری در اوکراین پایان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی اینترنتی اوکراینی Strana.ua می نویسد: حملات ایران به خاک اسرائیل می تواند جنگی را بین دو کشور ایجاد کند که ایالات متحده مجبور به بستن جبهه اوکراین شود.
به گفته نویسندگان این مقاله، رویدادهای اخیر در منطقه، احتمال واقعی جنگی را اثبات می کند که واشنگتن می تواند به آن کشیده شود.
این نشریه می‌گوید: با توجه به دورنمای کنونی کشاندن ایالات متحده به جنگ در خاورمیانه، واشنگتن ممکن است به این نتیجه برسد که باید جبهه اوکراین را ببندد، زیرا ارائه تجهیزات نظامی-فنی و حمایت مالی از دو جنگ تمام عیار برای ایالات متحده مشکل ساز است.
همانطور که این نشریه اشاره می کند، وضعیت با این واقعیت تشدید می شود که جنگ می تواند نه تنها در خاورمیانه، بلکه در تایوان و شبه جزیره کوریا نیز "شعله ور شود".
نویسندگان مقاله می‌گویند: " این احتمال افزایش می‌یابد که واشنگتن ممکن تلاش کند مقامات اوکراینی را متقاعد کند که با گزینه توقف جنگ در خط مقدم از طریق توافق‌هایی با روسیه در شرایط خاصی موافقت کنند".
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یکشنبه شب اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در اوایل ماه حمل به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از ده ها تا صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه استفاده شد.
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که در آماده باش کامل هستند. پنتاگون گفت که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آنچه را که در حال رخ دادن است مناقشه بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که از این امر "دور بماند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала