پنتاگون نگران است که چرا اسرائیل از حمله راکتی به دمشق خبر نداده است

© AP Photo / Alex BrandonМинистр обороны США Остин Ллойд на видеоконференции контактной группы по Украине в Пентагоне
Министр обороны США Остин Ллойд на видеоконференции контактной группы по Украине в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2024
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا از عدم اطلاع اسرائیل به پنتاگون در مورد حمله به کنسولگری ایران ناراضی است.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از مقامات امریکایی می نویسد، رهبری پنتاگون از اینکه اسرائیل ا قبل از حمله برنامه ریزی شده به اهداف ایرانی در سوریه به امریکا اطلاع نداده بود، ناراضی شده است، زیرا تشدید تنش های متعاقب آن خطرات را برای قوای امریکا در خاورمیانه افزایش می دهد.
این نشریه می نویسد: "مقامات ارشد پنتاگون از اینکه اسرائیل به ایالات متحده از حمله به اهداف ایرانی در سوریه اطلاع نداده بود، ناامید شدند.
به گفته مقامات ناشناس، لوید آستین، رئیس پنتاگون و چندین مقام ارشد دیگر وزارت معتقدند که اسرائیل باید از قبل به آنها "به دلیل عواقب این حمله برای نیروهای امریکایی و منافع منطقه" اطلاع می‌داد.
همانطور که این نشریه اشاره می کند، اطلاعات دریافته از قبل به پنتاگون اجازه می دهد تا حفاظت از پرسنل امریکایی و نیروهای موقعیت، از جمله کشتی های دارای سیستم دفاع راکتی را تقویت کند، به گونه ای که به محافظت از اسرائیل و نیروهای امریکایی در برابر یک ایرانی بالقوه کمک کند.
نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
امکان جنگ امریکا و اسرائیل با ایران
یکی از این منابع گفت که آستین شکایت خود را مستقیماً به یوآو گالانت، همتای اسرائیلی خود در یک تماس تیلفونی در 3 اپریل ابراز کرد.
بنا به گزارش وزارت دفاع سوریه، شامگاه اول اپریل، حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه انجام شد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه یک حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی 7 افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد به نام‌های محمدرضا زاهدی، قوماندادن قوای قدس در سوریه و لبنان و معاون وی، جنرال لوا، محمدهادی حاجی رحیمی کشته شدند.
وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که به حمله هوایی اسرائیل به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را برای خود محفوظ می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала