پاشینیان خواهان عادی سازی روابط با آذربایجان شد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Армении Никол Пашинян
Премьер-министр Армении Никол Пашинян  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2024
عضو شوید
پاشینیان: ارمنستان همچنان خواهان عادی سازی روابط با آذربایجان است.
به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان، تعهد ایروان به عادی سازی روابط با آذربایجان بر اساس "به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر" را تایید کرد.
نشست مشترک همکاری اتحادیه اروپا و امریکا با ارمنستان روز جمعه با حضور آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، صدراعظم پاشینیان و همچنین اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل برگزار می شود.
جوزپ بورل رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت، من می خواهم تأکید کنم که ما متعهد به عادی سازی روابط با آذربایجان بر اساس به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر بر اساس اعلامیه آلماآتا در سال 1991 هستیم. ارمنستان نیز کاملاً متعهد به تعیین حدود سرحدات بر اساس آلماآتا است.
پاشینیان روز جمعه طی کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: اعلامیه آتا و رفع انسداد تمامی ارتباطات منطقه ای.

صدراعظم ارمنستان گفت که برای دستیابی به این اهداف، این کشور چارچوبی را ارائه کرده است که هدف آن ارتقای ارتباطات و گفتگو با کشورهای همسایه و دیگر کشورها است.

در سال 2022، ایروان و باکو با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث در مورد پیمان صلح آینده را آغاز کردند. پاشینیان در پایان ماه می سال گذشته گفت که ایروان آماده است حاکمیت آذربایجان را در داخل مرزهای شوروی یعنی همراه با قره باغ به رسمیت بشناسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала