پنهانکاری امریکا درباره ای تهدید یورش تروریستی در کروکوس

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание концертного зала "Крокус Сити Холл", Россия
Здание концертного зала Крокус Сити Холл, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عضو شوید
ایالات متحده از ترس افشای منابع، فدراسیون روسیه را درباره ای تهدید یورش تروریستی در کروکوس آگاه نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از مقام های سرویس های امنیتی اروپا و امریکا می نویسد، سرویس های اطلاعاتی امریکا از ترس افشای منابع خود، همه ای داده های را که درباره ای تهدید یورش تروریستی در تالار شهر کروکوس داشتند، به همکاران روسی خود ندادند.
در این مقاله آمده است: "پیوندهای دشمنانه بین مسکو و واشنگتن مانع از آن شد که مقام های امریکایی بیش از آنچه لازم بود درباره ای نقشه (تروریستان) به دلیل ترس از اینکه مقام های روسی از منابع یا روش های اطلاعاتی آنها مطلع شوند، اطلاعات بیشتری در اختیار آنها قرار دهند".
Автомобили скорой помощи у концертного зала Крокус Сити Холл, где произошла стрельба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
امریکا به دنبال سودجویی از یورش تروریستی مسکو با اشاره به ردپای افغانستان در این رویداد
همانطور که الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه اظهار داشت: واشنگتن اطلاعاتی را درباره ای آماده سازی یک یورش تروریستی در روسیه در آغاز ماه مارچ مخابره کرد، اما ماهیت کلی داشت.
وی خاطرنشان کرد، که چنین داده هایی از ایالات متحده همیشه مشخص نیست.
یادآوری می کنیم، که یورش تروریستی به سالن کنسرت Crocus City Hall/کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارچ رخ داد. چند نفر به درون ساختمان هجوم بردند و با ماشیندار به مردم تیراندازی کردند. آنها همچنین در چندین نقطه آتش سوزی کردند که در نتیجه سقف فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت.
شامگاه چهارشنبه، وزارت حالت اضطراری فهرست جدیدی از قربانیان را منتشر کرد که شامل 143 نام بود. برپایه آخرین آمار، 182 نفر زخمی شدند.
پرونده جنایی زیر عنوان "یورش تروریستی" تشکیل شد.
دست اندرکاران در آغاز صبح روز 23 مارچ در منطقه بریانسک دستگیر شدند. معلوم شد که آنها شهروند تاجیکستان هستند. با موتری به سوی مرز می رفتند. دادگاه باسمانی مسکو آنها را تا 22 می زیر بازداشت قرار داد. در مجموع 11 نفر در این پرونده بازداشت شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала