میلر: افغانستان نباید به پناهگاه امن برای هراس‌افگنان مبدل شود

© AP Photo / Nathan HowardState Department spokesperson Matthew Miller answers questions about a American solider detained in North Korea after he willfully crossed the border from South Korea during a news briefing at the State Department on Tuesday, July 18, 2023, in Washington.
State Department spokesperson Matthew Miller answers questions about a American solider detained in North Korea after he willfully crossed the border from South Korea during a news briefing at the State Department on Tuesday, July 18, 2023, in Washington.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید، که کشورش در برابر تهدیدهای داعش خراسان "مراقب" است و با متحدانش کار می‌کند تا با این تهدیدها مبارزه کنند و افغانستان نباید به پناهگاه امن برای تروریستان تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا این گفته‌ها را روز سه شنبه در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش درباره ای تهدیدهای برخاسته داعش خراسان در افغانستان و منطقه ابراز کرد.
او گفت: "ما از دیر زمانی درباره ای توانایی و فعالیت هراس‌افگنی داعش نگران هستیم. شما دیدید که ما به روسیه و ایران درباره ای دو یورش هراس‌افگنی پسین هشدار دادیم. و شما دیدید که توطئه داعش خراسان در اروپا مختل شد. بناً ما این را روشن ساخته‌ایم که نیاز است ما در برابر تهدیدهای داعش خراسان مراقب باشیم و ما با متحدان خود دراین بار کار می‌کنیم".
تسلیم شدن ۴۰ جنگجوی گروه طالبان و داعش به دولت افغانستان در کنر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
امریکا: شاخه‌ی خراسان داعش در پی جذب مخالفان طالبان در افغانستان است
سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده به تهدیدهای هراس‌افگنی در افغانستان نیز پرداخت و تاکید کرد که افغانستان نباید به پناه‌گاه هراس‌افگنان مبدل شود.
او افزود: "افغانستان نباید به پناه‌گاه امن برای هراس‌افگنان مبدل شود که بتوانند شهروندان امریکایی را آسیب برسانند. ما تعهد خود برای پاسخگو قراردادن هراس‌افگنان در افغانستان نشان داده‌ایم. اما به طالبان نیز تصریح کرده‌ایم که مبارزه با گروه‌های هراس‌افگنی در داخل افغانستان به سود آنان است".
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در حالی این سخنان را می گوید، که کارشناسان دلیل افزایش گروه های تندرو در افغانستان و آسیای میانه را، گریز امریکا و سپردن افغانستان را با هفت میلیارد جنگ افزار به یک گروه تندرو می دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала