خواست آنروا از کشور اتحادیه اروپا برای ازسرگیری کمک مالی به این سازمان

© AFP 2023 / Said Khatibحمله هوایی اسرائیل به نوار غزه
حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2024
عضو شوید
معاون آژانس آنروا از 9 کشور اتحادیه اروپا خواست تا کمک مالی به این سازمان را از سر بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک، ناتالی بوکلی، معاون کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، از 9 کشور اتحادیه اروپا خواست تا کمک های مالی تعلیق شده خود به این آژانس را از سر بگیرند.
فایننشال تایمز گزارش داد: “معاون آژانس آنروا از 9 کشور اتحادیه اروپا که حمایت آنها به حالت تعلیق درآمده بود خواست تا سریع پرداخت ها را از سر بگیرند.”
خاطرنشان می شود که کشورهای اتریش، استونی، فنلاند، آلمان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند و رومانی کمک های خود را به این آژانس به حالت تعلیق در آورده اند.
معاون آژانس آنروا گفت که تنها تا اوایل ماه می بودجه دارد.
آنروا قبلاً اطلاعاتی از اسرائیل در مورد ادعای دست داشتن برخی از کارکنان خود در حمله فلسطینی حماس به این کشور در 7 اکتبر 2023 دریافت کرده بود و تصمیم به فسخ قراردادهای آنها گرفت. تعداد این افراد و میزان مشارکت آنها در این حمله گزارش نشده است.
فیلیپو لازارینی، رئیس این آژانس گفت که کارمندان آژانس مظنون به دست داشتن در حمله به اسرائیل در صورت مجرم شناخته شدن محاکمه خواهند شد. اما فنلاند، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا، کانادا، آلمان، سوئد، ژاپن و تعدادی از کشورهای دیگر از قطع کمک مالی به این سازمان خبر دادند.
بعداً مقامات کانادا و سوئد تصمیم گرفتند که کمک مالی به آنروا را از سر بگیرند که به دلیل سوء ظن در مورد ارتباط این آژانس با جنبش فلسطینی حماس متوقف شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала