- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

به داوطلبی که فرمانده تانک آلیوشا را نجات داد نشان شجاعت داده شد + ویدیو

CC BY 4.0 / Russian Defence Ministry / Sergei Solenov (cropped image)Участник СВО Сергей Соленов, закрывший от взрыва гранаты командира танка "Алеша", награжден орденом Мужества
Участник СВО Сергей Соленов, закрывший от взрыва гранаты командира танка Алеша, награжден орденом Мужества - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2024
عضو شوید
به سربازی که فرمانده تانک آلیوشا را نجات داد، امروز نشان شجاعت داده شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، که یک شرکت کننده در یک عملیات نظامی ویژه، سرگئی سولنوف، که فرمانده خود را که سپس به عنوان بخشی از خدمه تانک آلیوشا شاهکاری انجام داد، نجات داد، نشان شجاعت اعطا شد.
"
در پیام وزارت دفاع روسیه آمده است: "هنگامی که در خط مقدم در جریان یک ماموریت جنگی، سرگئی سولنوف (علامت تماس کولیوشی) یک هواپیمای بدون سرنشین معلق در حال حرکت نیروهای مسلح اوکراین را در بالای فرمانده دسته، ستوان الکساندر لواکوف کشف کرد. او با مشاهده نارنجکی که در همان حوالی پرتاب شده بود، بدون معطلی بدن فرمانده را پوشاند و بدین وسیله جان او را نجات داد".
لواکوف به فرماندهی پرسنل ادامه داد، واحد او مأموریت جنگی خود را به پایان رساند. پس از آن، او به عنوان بخشی از خدمه تانک آلیوشا شاهکاری انجام داد. این جایزه توسط کمیسر نظامی منطقه پرئوبراژنسکی مسکو، سرهنگ سرگئی تریگیلف به داوطلب اهدا شد.
سولنوف پس از مراسم گفت: "البته از دریافت چنین جایزه بالایی خوشحال شدم. اما این برای من تعجب آور بود. من فقط مشغول انجام وظیفه نظامی بودم. فکر می کنم لواکوف هم همین کار را می کرد. من معتقدم که همه چیز طبیعی بود، لواکوف نمی توانست در آن موقعیت آسیب ببیند وگرنه شخصیت فرماندهی خود را نشان نمی داد".
همانطور که مبارز گفت، او به خصوص خوشحال شد که لواکوف به مراسم جایزه آمد و شخصاً دست او را تکان داد، بر شانه او زد و جایزه را کاملاً شایسته خواند.
لواکوف گفت: " من خود انفجار را نشنیدم. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. سرگئی تمام قطعات را به عهده گرفت، من فقط یکی را گرفتم. او فقط به من زندگی داد! فرصتی که فراهم شد او را به محل امنی منتقل کردیم و من خودم با تنظیم آتش توپخانه به انجام وظیفه ادامه دادیم. من جنگ را ترک نکردم همه به لطف او است".
خدمه تانک آلیوشا که گروه زرهی اوکراینی را در جهت زاپروژیا متوقف کردند، در این نبرد 8 خودروی زرهی دشمن را نابود کردند. سپس خدمه تانک واحدهای تفنگ موتوری را به مدت 40 دقیقه تحت پوشش قرار دادند. تلفات دشمن افزون بر ادوات نابود شده، بالغ بر 100 کشته و زخمی بوده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیدار با دانشجویان شرکت کننده در عملیات ویژه، دیدار با خدمه تانک آلیوشا را به یاد آورد و گفت، که به یکی از آنها قول داده است که سربازی را که جان او را نجات داده است، پیدا کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала